A Positive Attitude Will Lead to Positive Outcomes

Friday, November 11, 2011

KITA BUKAN TUHAN

Salam..

Kadang² hidup mengajar kita erti menerima dan berusaha... kadang² apa yg kita lakukan belum tentu menjamin hasil yg kita ingin kan.. hidup mmg indah andai kita mampu memiliki apa yg kita idamkan... hidup mewah, keluarga yang bahagia, bf /gf yg hensem, kereta besar, rumah banglo, everyday is a holiday.. hidup mmg bagai di syurga kalau kita memiliki semua tu..

namun harus di akui..kita hidup atas landasan LAILAHAILLALLAH... pencipta segala² yg ada di langit dan di bumi.. tanpa dia...hidup bagai jalan tiada landasan... terumbang ambing tiada hala tuju.. harus kita sedar... apabila di uji...tanda kita masih di pandang olehNYA... dan dia mahukan kita berpijak dibumi yg nyata... menilai siapa pencipta dan kepada siapa kita harus meminta dan merayu...


harus disedari.. hidup secara benarnya seperti roda... berputar tidak mengira waktu dan masa.. andai diberi kedudukan di atas.. tanda kita harus beringat.. tidak terlalu berbangga kerana.. andai 1 masa kita diberi kedudukan di bawah.. mampukah kita menerima kenyataan.. mampukah kita berkata "aku redha dengan ujiannya".MAMPUKAH KITA???

sebagai hamba.. kita acap kali salah menilai.. pilihan xsemuanya tepat dalam hidup kita.. andai pilihan itu salah.. apakah salah kita mengatur perjalanan hidup kita?? andai bernasib baik tepat menilai sesuatu dalam hidup kita.. harus la beringat supaya mengekalkan dan menambah baik kan keadaan yg sedia baik.. harus juga ucapkan syukur kerana mengatur langkah dengan sempurna.. andai tersilap langkah.. maka..pulanglah kepada pencipta.. mohon petunjuk agar di tunjukkan jalan yg mudah.. dan permudahkanlah segala²nya agar kita tabah menghadapi segala ujian akan dtg..

andai permintaan tidak termakbul..maka..bersabarlah.. kerana ALLAH pasti sedang mengaturkan sesuatu yg lebih baik untuk hambanya.. maka...bersabarlah disamping berusaha sehabis mungkin.. gagal hari ini..bukan bermakna esok tiada erti.. andai esok gagal kembali.. lusa bukanlah jln mati untuk kita..


andai hati merasa sedih..luahkan kesedihan itu..agar tidak menjadi kuman dalam hati..mungkin kesilapan yg terjdi harini menjadi pengajaran untuk hari esok agar lebih berhati² dan lebih menilai.. andai esok masih lagi berlaku kesilapan.. berdoalah semoga ianya memberi hikmah agar lusa kita menjadi lebih matang dalam menjadi manusia di bumi ALLAH.. andai lusa berlaku juga kesilapan.. berdoalah semoga dosa² silam andai terlindung..diampunkan oleh ALLAH.. dan berusahalah serta berdoa agar kesedihan tidak berterusan menyelubungi segenap usia kita..

Amin....




No comments:

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU – TEKNIK POWER PUMPING

Assalammualaikum.. dearest Mommy.. Susu mulai merudum memang akan memeningkan kepala sebagai ibu yang menyusukan. Teriakan anak menangi...