A Positive Attitude Will Lead to Positive Outcomes

Friday, July 26, 2013

SAYA TIDAK MEMILIH DALAM BERKASIH... CUMA....


Assalammualaikum... 

banyak perkara dalam hidup yg akan menyalahkan kita dan menyalahkan mereka.. dalam sesebuah perhubungan cthnya :-

saya tidak memilih untuk mencari teman yg sempurna.. kerana saya tidak sempurna juga.. kekhilafan lalu saya jadikan pengajaran.. harta bukan segalanya namun kejujuran penting.. once org tipu aku.. mmg ak da teragak² untuk terima..

isyarat aku mudah dalam berkasih sayang..

pada yg mengenali aku.. mungkin ak nampak garang.. nampak bengis.. nampak mcm kak yong kawasan, pantang silap skit.. terus smack.. tp...

aku sebenarnya belajar untuk tidak sesekali menunjukkan kelemahan yg byk terdapat dalam diri aku.. ok guys.. aku wanita.. ak insan yg perlukan kejujuran dan kasih sayang sepenuhnya.. andai aku berkata kecewa.. bermaksud ak sedang sedih.. andai ak diam tatkala janji tidak dikotakan.. ak sebenarnya menanti keyakinan dari lelaki yg bersungguh ke atas aku.. 

andai ak berkasar.. itu tandanya.. aku perlukan kelembutan seorang lelaki untuk menyakinkan aku akan diri aku harus dilindungi.. andai kita bersengketa.. aku berharap ada teduhan kesabaran dan tidak berputus asa untuk memujuk ku.. andai air mata kecewa mengalir di mataku.. sebenarnya ak perlukan penghapus air mata walaupon dari insan yg membuat air mata aku mengalir.. kerana aku insan yg sangat memerlukan perlindungan.. 

aku bukan insan yg tegar menyakiti.. cuma aku perlukan insan yg tegar menyayangi.. ikhlas melindungi.. gigih menyakinkan.. berpegang pada janji.. berpegang pada amanah aku untuk dilindungi bukan untuk di lukai..

sedarilah.. aku juga wanita biasa... sekian


- ok jgn nk gelak sngt bc puisi aku... ni bukan puisi dayana.. tp puisi liyana..
ok habeh cite madah.. nak tido..

love 
-yana khai-




6 comments:

Tinta Lana said...

Salam.

Ak takda gelak, betul takda.. pomise >_<

hahhaha, alamak, tergelak jugak,hahaha.. wah2, pandai ko yana mengarang macamni. Ak pun tak boleh ko tahu. Dah cuba, mesti backspace punya.

Suara hati seorang liyana.. :) ak kan yana, org slalu tgk ak ni lemah lembut, mak ak sndiri ckp lembik,hahaha, sentap ak. Apa pun tak bleh. Dah, bila tgk ak garang, kata ak kurang ajar plak. Mencabarnya hidup ak --> over acting,hahaha

Yana..oh ya, nama ko ngan ak sama :) aku cuma takda hruf Y je :)

YanaKhai said...

hahahaahaha... siot ko lana... ak ni garang... tp sbnanye hati ak ni lembut...org je xnmpk..kakakka... adushhh susah la nk lemah lembut ni.. sbb da biasa jadi mak nenek..menceceh...bhahaaha...

ye name kite sebutan sama ejaan lain.. tp makne kite tetap sama.. kelembutan jugak..hahahahaa

Lai Qma said...

huhu..sgt stuju lah dgn puisi dr hati eh..:)

YanaKhai said...

Kan. Pompuan biase letew... Ehehe... Time gini la nmpk beno ayu nye... Hahahahah

fana.akim said...

pergh..sentap ko karang ayat camni ..ape2 pun aku wih ko best of luck nana.. In Syaa Allah akan ada seseorang untuk kau jugak akhirnya.. doa banyak2 okay :)

YanaKhai said...

hahhaaa...adesh... amin... insha allah... thanks dewi... :)

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU – TEKNIK POWER PUMPING

Assalammualaikum.. dearest Mommy.. Susu mulai merudum memang akan memeningkan kepala sebagai ibu yang menyusukan. Teriakan anak menangi...