A Positive Attitude Will Lead to Positive Outcomes

Sunday, August 25, 2013

SET SKINCARE/JERAWAT SHAKLEE


JERAWAT???
Ada yg suka ke muke dia ade jerawat?? Ada yg suke org panggil dia serupa bulan?? Sakit ati kan klw org memperumpamakan kita cmtu.
Kenali Jerawat.
-Jerawat biasanya disebabkan oleh tahap Sebum (minyak berlebihan) pada kulit muka yg disebabkan oleh banyak faktor. Antaranya adalah faktor pemakanan, faktor keturunan, dan juga iritasi pada kulit akibat pengelupasan, Sel kulit mati yg tertinggal menyebabkan iritasi folikel rambut akan tersumbat pada  minyak dan sel kulit mati itu sendiri. Ianya menyebabkan jerawat mudah keluar menemui ruang muka kita.
- Antara lain adalah disebabkan gangguan emosi yg tidak teratur yg umumnya terjadi pada remaja. Kebanyakan remaja akan mengalami gangguan emosi sekitar waktu kedatangan haid. Pada wanita dewasa juga tidak terlepas dari mengalami gangguan emosi yg disebbkan oleh perubahan hormon yg berhubungkait dgn kehamilan, siklus menstruasi & pengambilan ubat-ubatan.

KAEDAH PENCEGAHAN
1-    Vitamin C
Vitamin C adalah vitamin larut air dan terdapat banyak pelbagai jenis sayur-sayuran dan buah-buahan segar.Ia amat penting untuk pertumbuhan gigi,tulang,tisu bawah kulit dan rawan yang sihat.kurang pengambilan vitamin c akan menyebabkan kolagen menjadi lemah dan tidak aktif dan menyebabkan luka lambat sembuh.
2-    Vitamin e-complex
Vit E bersifat sebagai anti penuaan yg dapat mengurangkan garis-garis halus pada wajah, selain itu ia juga membantu mengelakkan pertumbuhan abnormal sel serta dapat mengurangkan bekas parut jerawat.
3-    B-complex

Ia bertindak sebagai pembentuk sel badan yg dipenting untuk awet muda dan membuat kulit kelihatan licin. Ia juga digunakan dalam kecantikan kulit,rambut, mata dan kuku.



APA KATA MEREKA??
 HASIL DARI PENGGUNA SHAKLEE SET SKINCARE

CREDIT TO umielman


UNTUK PERTANYAAN DAN HARGA ISTIMEWA
HUBUNGI SAYA
PM/WECHAT/WHATSAPP/KAKAOTALK
YANA-0192785383
SAYA PENGEDAR SAH SHAKLEE





No comments:

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU – TEKNIK POWER PUMPING

Assalammualaikum.. dearest Mommy.. Susu mulai merudum memang akan memeningkan kepala sebagai ibu yang menyusukan. Teriakan anak menangi...