A Positive Attitude Will Lead to Positive Outcomes

Monday, September 9, 2013

SET KECANTIKAN WANITA DENGAN 5 VITAMIN LENGKAP




Assalammualaikum.. hye readers..
harini saya nak kongsikan sedikit tentang makanan Jasmani kita.. Kalau Solat 5 waktu menjadi makanan rohani kita dan semua sudah kian maklum tentang solat 5 waktu yg wajib kita lakukan setiap hari.. Jom kenal dengan 5 makann Jasmani. Bagi wanita yg mementingkan kecantikan luaran dan dalaman, anda harus memiliki kelebihan 5 vitamin ini dalam diet harian anda.

1-ESP (Energizing Soy Protein)



Kandungan protein di dalam kacang soya adalah 2 x ganda dari daging, 4 x lebih dari telur dan 12 x lebih dari susu. ESP juga lemak dan kolestrol yang rendah dan diserap dengan mudah oleh badan. Ianya juga adalah makanan berindex glisemik rendah yang menghasilkan tenaga berpanjangan dan rasa kenyang lebih lama.

Satu-satunya kandungan di dalam ESP hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik). Kacang soya ini diproses dibawah suhu yang rendah

Extra bonus, kulit anjal,badan bertenaga, kulit menjadi halus.



2- B Complex


Antara makanan yang mengandungi vitamin B ialah gandum, daging, susu, kacang hijau, ragi, beras, telur, buah-buahan, gandum, ragi, hati, ikan, ginjal, kentang manis dan sebenarnya banyak lagi. Namun kita perlu tahu bahawa vitamin B yang lengkap atau nama lainnya ialah B Kompleks terdiri daripada lapan (8) vitamin B. Ia bertindak sebagai pembentuk sel badan yg dipenting untuk awet muda dan membuat kulit kelihatan licin. Ia juga digunakan dalam kecantikan kulit,rambut, mata dan kuku.

B complex terdiri dari kumpulan lapan (8) vitamin B iaitu;
·    thiamin (B-1),
·    riboflavin (B-2),
·   niacin(B-3),
·   pantothenic acid (B-5), 
·   pyridoxine (B-6), 
·   folic acid (B-9) 
·   cobalamin (B-12) 

·   Biotin.

3- Vitamin E

-Ianya juga dikenali sbg Vitamin cinta ♥
Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat. Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.



4- Vitalea

Vitalea adalah product pertama  oleh Dr, forest C.Shaklee. ianya sngt penting untuk pembentukan darah dan sel. Vitalea byk membantu dalam mencantikkan wajah,kuku yg licin,rambut yg kuat dari akar,serta dapat membantu mencegah penyakit tiroid(beguk) yg biasa terjadi akibat dari kekurangan iodine.




5- Alfalfa Complex


 sistem penghadaman yang baik adalah asas kepada tubuh yang sihat? Semasa proses pembersihan badan, bahan buangan akan disalurkan kepada 5 organ perkumuhan yang utama untuk dikumuhkan iaitu kulit, buah pinggang, kolon, paru-paru dan hati.
 Jika kita berusaha untuk membersihkan badan kita tetapi membiarkan sisa buangan terkumpul dengan banyak di dalam organ perkumuhan tanpa memastikan ia dibuang dengan cara yang sepatutnya, sisa buangan ini pasti akan diserap semula ke dalam sel badan kita! 
extra bonus, Alfalfa juga berfungsi sebg "Kacip Fatimah" auuchh :)



nah... lepas ni no need Botox.. 5 Vitamin lengkap yg perlu ada dalam makanan seharian anda..
pilihan tepat di tgn anda. 

ingin kan set lengkap kecantikan ini pada harga istimewa?
pm/wechat/whatsapp
yana-0192785383






No comments:

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU – TEKNIK POWER PUMPING

Assalammualaikum.. dearest Mommy.. Susu mulai merudum memang akan memeningkan kepala sebagai ibu yang menyusukan. Teriakan anak menangi...