A Positive Attitude Will Lead to Positive Outcomes

Tuesday, October 8, 2013

BAKTERIA Helicobacter pylori @ (H pylori) Dan Gastrik.


Assalammualaikum,



bakteria helicobacter pylori



Apa kaitan Bakteria Helicobacter pylori ni dgn gastrik? ok sebelum tu kita selongkar apa iu Bakteria H pylori. Bakteria ini berbentuk berlingkar(berpilin) yg ditemui pada tahun 1982 dan merupakan penyebab kepada gastrix kronik, kanser peptik. Menurut pakar Gastroenterology yg terkemuka dan juga pengamal terapi semulajadi, beliau mengatakan Bakteria H pylori adalah musuh utama perot.

Bagaimana kaitannya H pylori dan gastrik?

Bakteria H pylori bertindak melemahkan Lapisan mukosa ( Lapisan pertahanan) di dalam badan dengan 2 cara:-

  1. Bakteria H pylori menghasilkan Enzim urase yg bertindak memecahkan dan menguraikan urase kepada Ammonia. Ammonia adalah bahan toksik yang boleh merosakkan lapisan mukosa. Jika semakin byk enzim urase di uraikan akan menyebabkan Lapisan mukosa menjadi  lemah dan Asid hidroklorik smpai ke sel² badan dan mengakibatkan keradangan dan kerosakan sel secara langsung.
  2. Seperti yg diketahui, Bakteria H pylori berbentuk Berpilin(berlingkar) yg boleh membuat lubang pada lapisan Mukosa (seperti lubang cacing) dan ini sekaligus merosakkan lapisan mukosa. Apabila Lapisan mukosa menjadi lemah dan rosak, Asid Hidroklorik akan bertindak melepasi sel dan ke dinding perot. Seperti diketahui Asid hidroklorik bersifat asid yg sngt kuat dan jika terkena kulit boleh terhakis. Imagine ???

Jangkitan Bakteria H Pylori boleh merebak secara meluas terutama jika makanan dan minuman terdedah pada satu masa yg lama. Pengambilan makanan yg tidak seimbang juga boleh menyebabkan jangkitan bakteria ini. Jika sudah melepasi tahap penyakit gastrik kronik, andai tidak dirawat, ia boleh membawa maut.

Simptom² jangkitan bakteria H Pylori.
  • Sakit perot seperti panas pd bahagian abdomen atas pusat yg dikaitkan dengan kembung atau kurang selera makan
  • Simptom yg terjadi selepas makan. kebanyakan pesakit bangun pagi dan rasa sakit pada bahagian abdomen.


Cara pencengahan.
Disarankan sesiapa yg mengalami simptom² seperti jangkitan bakteria H pylori ini, agar segera mendapatkan rawatan melalui ujian H pylori melalui darah @ nafas bagi memastikan mengenai jangkitan bakteria ini.



Atasi Masalah gastrik dengan Shaklee


Set ini mengandungi :-
  • ESP iaitu sumber protein terbaik yg membantu memperbaiki dan menggantikan sel² yg telah rosak di dalam tubuh badan, bertindak meneutralkan asid di dalam badan. juga memberikan tenaga berpanjangan kepada anda. Extra bonus lagi kulit halus gebu dan anjal. yelakan protein sngt diperlukan oleh kulit kite pon. huhu.
  • Ostematrix. Merupakan kalsium dengan magnesium dan juga vitamin D. membantu meneutralkan asid yg telah menembusi tiub esofagos yg boleh menyebabkan sakit ulu hati. 
  • B Complex bertindak sebagai penenang yg boleh mengatasi sakit yg di alami. Selain dari itu, b complex juga lengkap dgn 8 vitamin B yg sngt diperlukan tubuh dan sistem saraf.


untuk pertanyaan lanjut dan pembelian serta harga istimewa
hubungi saya.Saya akan pastikan anda mendapat cnsultancy berterusan dari saya secara percuma,
Secara Exclusive cara pemakanan dan tips² penjagaan diri juga akan diberikan kepada pelanggan saya.
==============
sms/wechat/whatsapp
yana : 0192785383
FB : Norliyana Khai
Page : YanaShakleeciousHouse.







No comments:

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU – TEKNIK POWER PUMPING

Assalammualaikum.. dearest Mommy.. Susu mulai merudum memang akan memeningkan kepala sebagai ibu yang menyusukan. Teriakan anak menangi...