A Positive Attitude Will Lead to Positive Outcomes

Monday, November 18, 2013

KEPERLUAN VITAMIN UNTUK KULIT CANTIK DAN SIHAT



Vitamin Untuk Kulit Cantik dan Sehat ~ kulit cantik sihat !! ehmmm, siapa yang tak nak kulitnya cantik kan, namun untuk mencapai semua itu tentunya kita harus melakukan rawatan² khusus, sehingga kulit menjadi sihat dan cantik. Cara rawatan ini biasanya menggunakan cara semulajadi ataupun dengan bantuan produk kecantikan.


Jika anda menggunakan produk kecantikan, usahalah mencari kosmetik yang tidak mengandungi bahan kimia dan di sahkan halal dan mmpunyai sijil KKM. perawatan kulit yang baik biasanya dilakukan dengan 2 cara, iaitu dari dalam dan dari luar.

Dari luar biasanya menggunakan Hand Body Lotion, dan cara perawatan kulit dari dalam menggunakan berbagai makanan yang banyak mengandung vitamin.

Vitamin yang paling familiar digunakan untuk bahan kosmetik dan baik untuk kecantikan ada 5 iaitu Vitamin A, B complex, C , E dan Vitamin K. 

Berikut ini adalah 5 jenis vitamin yang biasa digunakan untuk bahan kosmetik semulajadi dan tentunya dapat membuat kulit anda terlihat lebih sihat dan cantik beserta manfaat dan contoh makanannya:

Vitamin A

Manfaat vitamin A adalah sebagai vitamin yang berguna untuk mencegah kemungkinan terkena penyakit katarak, melindungi imun tubuh, membantu dalam proses pembentukan gigi dan tulang dan yang paling penting berguna untuk membantu anda memperlambat proses penuaan dan awet muda. 

makanan yang banyak mengandung Vitamin A seperti: sayur bayam, kangkung, tomato dan brokoli, buah apple, pisang, papaya, keju, susu, yogurt, telur, dan minyak .

Vitamin B kompleks

Salah satu manfaat terpenting vitamin B Kompleks untuk kulit adalah dapat Mencegah Penuaan sehingga kulit akan terlihat lebih segar dan nampak awet muda, selain itu vitamin B kompleks juga baik untuk membantu anda yang memiliki masalah kulit seperti kulit kering dan kulit kereput.

makanan yang banyak mengandung vitamin B kompeks adalah

·         Sayur : sayur selada, bayam, kubis, brokoli dan sayuran yang memiliki daun hijau.

·         kacang almon, dan kacang-kacangan lainnya.

·         Makanan dan minuman: susu, yogurt, cereal, ikan salmon, dan keju

·         Buah : alpukat, tembikai, tomato dan buah pisang

Vitamin C

Kalau vitamin yang ni pasti tidak asing lagi dalam dunia kecantikan, manfaat vitamin C untuk kulit sangatlah banyak dan diantaranya adalah bermanfaat untuk mengencangkan kulit, mencegah penuan, menghilangkan jerawat , memutihkan kulit dan masih banyak lagi manfaat lainnya
makanan yang banyak mengandung vitamin C seperti, buah kiwi, jeruk nipis, Stroberi, Paprika Merah, Brokoli, dan Pepaya


Vitamin E
Manfaat utama dari Vitamin E untuk kulit adalah memberikan antioksidan atau perlindungan kulit dan tubuh anda, antioksidan ini berguna untuk melambatkan dan melawan tanda-tanda penuaan yang diakibatkan oleh radikal bebas.

Tanda-tanda penuaan yang boleh diatasi dgn vitamin ini seperti: Kulit Keriput, Bintik-bintik Hitam diwajah, Kulit Kering serta berbagai Penyakit Kulit lainnya. Untuk mendapatkan vitamin E secara semulajadi  adalah dengan memakan buah2an dan sayur-sayuran seperti: betik, pisang, blubbery, mangga, alpukat, Brokoli,  Asparagus, Paprika, dan sayur bayam.


Vitamin K
Manfaat utuma Vitamin K adalah membuat tulang tubuh kita menjadi lebih kuat, mempercepat pembekuan darah, Vitamin K juga biasa digunakan sebagai salah satu bahan untuk membuat produk kecantikan yang sihat dan aman. Sehingga Vitamin K baik juga untuk kesihatan kulit. 

Vitamin K biasanya banyak ditemui pada makanan seperti: Kacang-kacangan, sayuran yang  berwarna hijau, Susu, Buncis, Telur dan Buah Pisang.

manfaat Vitamin K untuk kecantikan adalah sebagai berikut:
·         Dapat Memperkuat sel jaringan pada kulit tubuh.
·         Bermanfaat meminimalisis terjadinya infeksi serta peradangan yang biasanya terjadi pada kulit anda.
·         Bermanfaat Menghilangkan sel kulit kusam serta kulit kering.


Anda berminat untuk mendapatkan konsultansi terbaik utk masalh anda,

Sms/wechat/whatsapp saya dan saya akan mmbantu anda.

Yana-0192785383

SID 1030172

FB:Norliyana Khai

Page : YanaShakleeciousHouse



2 comments:

Tinta Lana said...

Assalamualaikum.

Yanaaaaaaaa.. ^_^

Apa khabar ko disana. Sejak bila ko jadi pengedar shaklee ni yana..hehehe

Aku singgah nak bertnya kabar sbnrnya.. dah lama tak jejak sini..ak harap ko ok, sihat ya.
Jaga diri yana.. :)

YanaKhai said...

waalaikumussalam lana ^_^

ak sihat alhamdulillah.. tu la lame xnmpk ko.. rindu plak tetibe...ak da lame jgk bershaklee ni lana.. hehehe..

ko pon jg diri k... ^_^

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU – TEKNIK POWER PUMPING

Assalammualaikum.. dearest Mommy.. Susu mulai merudum memang akan memeningkan kepala sebagai ibu yang menyusukan. Teriakan anak menangi...