A Positive Attitude Will Lead to Positive Outcomes

Saturday, March 8, 2014

INDEK GLISEMIK DAN PENGURANGAN BERAT BADAN



Assalammualaikum Blogger dan viewer semua.. 
harini Yana nk bagi info sikit pasal Indek Glisemik dan macam mana ia di kaitkan dengan anda yg ingin kuruskan badan.

Tahukah Anda?

♥ Indek Glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yg memecah dengan cepat mempunyai indek glisemik(G.I) yg tertinggi manakala karbohidrat dgn G.I yg rendah pulak memecahkan gula dengan perlahan² sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yg rendah amat penting dalam pengurusan berat badan dan penjagaan kesihatan jangkamasa panjang. 
♥ Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol.Cara pemprosesan ini bukan saja menghilangkan isoflavon yg bermanfaat, malah boleh membentuk kontiminasi bersilang dengan bahan² kimia yg digunakan dalam pemprosesan. Energizing Soy Protein(ESP) dicuci dengan air untuk kekalkan isoflavones genistein dan daidzein yg kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

Manfaat Utama.

  • Awet Muda - Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain². Pengambilan yg kerap kunci kepada awet muda.
  • Baik untuk Hormon - Kacang Soya adalah satu²nya tumbuhan yg kaya dengan isoflavones, yg fungsinya sama dgn hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  • Baik untuk Prostat - Genistein yg terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia berfungsi memusnahkan radikal bebas di dalam badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser.Ia sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopause dan pembesaran prostat.
  • Kulit remaja - Esp merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  • Pembekal tenaga - Esp membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, isomnia dan tekanan.
  • Membaiki Pigmentasi - Membaiki masalah rambut seperti beruban, dan rambu gugur, dan memperbaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • Memperbaiki memori - Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.
Kepentingan Protein
  • Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protin. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan pada sistem imun, perubahan warna rambut, pertumbuhan terbantut, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya membawa kepada kegagalan fungsi organ yg akhirnya boleh membawa kepada kematian.



Apa itu Asid amino.?
  • Protin terdiri dari 20 jenis asid amino yg setiap satunya akan menghasilkan jenis protin yg berbeza mengikut kepada keperluan protin dan enzim yg diperlukan oleh tubuh manusia.
  • Terdapat asid amino tertentu yg dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ia dikenali sbg asid amino tidak perlu. Manakala asid amino yg tidak boleh dihasilkan oleh manusia harus diperolehi dari sumber pemakanan yg dikenali sbg asid amino perlu. Shaklee menyediakan kesemua asid amino perlu tersebut.
  • Shaklee menggunakan proses persijilan tersendiri yg dikenali sbg Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan  genetik, daripada benih sehingga kpd pengeluarannya.



LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

 

No comments:

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU – TEKNIK POWER PUMPING

Assalammualaikum.. dearest Mommy.. Susu mulai merudum memang akan memeningkan kepala sebagai ibu yang menyusukan. Teriakan anak menangi...