♥ Jejari Si KidaL♥

PENGEDAR SHAKLEE SELANGOR COD ( KG SIJANGKANG, TELOK PANGLIMA GARANG) 0192785383 / YANA PENGHANTARAN POS LAJU KE SELURUH MALAYSIA.

Tinggalkan Jejak anda Di sini :)

Kawat cam di leyyannakhai.blogspot

My Follower

CARI GALI LAGI


kata nabi saw: “siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak.” ‘sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat.






Thursday, November 27, 2014

Kontest Teka Gambar VMY2014



ASSALAMMUALAIKUM..


Kontest Teka Gambar VMY2014
Sertai Kontest Teka Gambar VMY2014 Anjuran HASRULHASSAN.COM.
Klik SINI: Kontest Teka Gambar VMY2014




LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

 

Wednesday, November 26, 2014

TESTIMONI KULIT LICIN DENGAN VITAMIN C



Assalammualaikum..

Yuhu... Harini yana nk share kan KETERUJAAN seorang customer merangkap kawan yana sendiri. Dia br seminggu ms mula² amalkan Vitamin C ni. Terus die msj yana ckp ade perubahan dgn muka dia. sblm ni die ckp da mcm² dia ambik utk baik kan balik kulit muka dia.. Dia ada masalah kulit kusam dan jerawat. Dengan Izin Allah dia serasi dgn Vitamin C shaklee ni dan terus jatuh cinta. Yana pon Happy dapat gembirakan dia :)




Byk kelebihan jika konsisten amalkan vitamin C sustained Release ni.





UTK TEMPAHAN :-

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP 
 EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Monday, November 24, 2014

Kenapa Tiada Basmallah/Bismillah Diawal Surah At Taubah??


 Assalammualaikum..

Jika kita mengamati dan membaca ayat2 dari alquran alkarim sehingga sampai kepada surah At-taubah, kita akan dapati di awal surah At-taubah itu tiada perkataan basmalah/bismillah...ini amat berbeza sekali dengan surah2 yang lain kerana kesemua surah2 didalam mushaf alquran mengandungi basmalah diawalnya kecuali surah At-taubah ini...kenapa dan mengapa keadaan ini berlaku...setiap sesuatu yang datang daripada Allah mesti ada sebab musababnya...sama2 kita teliti apa jawapan yang sebenarnya yang diulas dari ulamak berkenaan masalah ini...

Pendapat di kalangan ulama ahli tafsir tentang sebab-sebab kenapa tidak ada basmalah di awal surah At-taubah, iaitu:

Pendapat Pertama mengatakan bahwa telah menjadi kebiasaan orang orang Arab pada zaman dahulu apabila ada di antara mereka perjanjian tertulis maka mereka menuliskan bismillah...akan tetapi jika ingin membatalkan perjanjian tersebut, mereka menuliskannya tanpa membubuhi atau meletakkan basmallah...Ketika turunnya Surah At-taubah yang menandai tidak berlakunya perjanjian antara Rasulullah dan orang musyrikin, Rasulullah s.a.w. mengutus Ali bin Abi Thalib membacakan surah tersebut dengan tanpa menyertakan basmallah di awalnya...

Kedua, pendapat yang mengatakan bahawa terdapat kesamaan diantara surah At-taubah dengan surah sebelumnya Al-anfal...maka dikatakan bahwa surat At-taubah merupakan kelanjutan dari surah sebelumnya, sehingga tidak ada basmalah di awal surah tersebut. Pendapat ini berdasarkan sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Tirmidzi...
Ketiga, surah At taubah berdekatan dengan surah Al-baqoroh dan mempunyai kesamaan antara keduanya, maka tidak dituliskan basmalah di awal surah...

Keempat, pendapat yang mengatakan bahwa ketika dilakukan pembaikan mushaf pada zaman khalifah Ustman r.a, terdapat perbezaan pendapat antara para penulis mushaf, apakah surah At-taubah dan Al-anfal merupakan satu surah atau dua surah yang berbeza? Untuk mengambil jalan tengah dari dua pendapat tersebut, maka ditetapkan bahawa surah At-taubah dan Al-anfal adalah dua surah dengan tanpa menuliskan basmallah di awal surat At-taubah...

Kelima, diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas, ketika ditanya oleh Ali bin Abi Thalib kenapa tidak dituliskan basmalah diawal surat Taubah? Beliau menjawab, "bismillahirrahmanirrahim" mempunyai makna keamanan dan perdamaian, dan surah At-taubah turun dalam bayang-bayang pedang ketika berlangsungnya perang Tabuk...dimana tidak ada situasi aman pada saat itu...Basmallah itu sendiri menyiratkan makna rahmat kasih sayang, sedangkan surah At-taubah banyak berisi kecaman dan sanggahan terhadap sikap orang-orang munafiq dan orang kafir, maka tidak ada rahmat bagi mereka...
Ada juga riwayat yang menyatakan bahwa malaikat Jibril tidak menyertakan basmalah ketika menurunkan surah at-Taubah...

Apa yang pasti, pendapat yang banyak diterima adalah pendapat dari yang kelima tersebut...
Wallahu a'lam...

credit to :- TERATAK ILMIAH

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

KESAN KEKURANGAN OMEGA-3 PADA TUBUH



ASSALAMMUALAIKUM.. 

Omega-3 sebenarnya adalah asid lemak perlu (essential fatty acid) yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ia perlu didapatkan dari pemakanan atau suplemen!

Tahukah anda bahawa  lebih 90% populasi manusia tidak mengambil asid lemak baik ini secara mencukupi!

Kekurangan pengambilan Omega-3 akan membawa masalah terutama masalah kesihatan memandangkan Omega-3 memainkan peranan penting dalam fungsi otak dan organ dalaman tubuh termasuk jantung.

Kesan kekurangan Omega-3 pada manusia:

Perkembangan otak
Satu daripada komponen penting otak adalah omega 3. Asid lemak ini membentuk struktur yang besar di dalam otak. Jika kekurangan, terutamanya semasa ia sedang pesat berkembang, otak tidak akan berfungsi secara optimum!

Lebih buruk ia boleh menyebabkan gangguan bipolar, ADHD, autisme, malah barangkali juga skizofrenia dan Alzheimer!!!

Janin dalam kandungan yang tidak mendapat omega-3 yang mencukupi daripada ibunya berkemungkinan mengalami masalah penglihatan dan saraf.

Kesihatan jantung
Omega-3 berfungsi menguatkan struktur sel pada organ jantung. Ia juga melancarkan peredaran darah terutamanya aliran keluar masuk dari jantung dengan mengurangkan kadar kolesterol jahat LDL dan meningkatkan kadar kolesterol baik HDL.

Jika tidak mendapat Omega-3 yang cukup, arteri akan mengeras, aliran darah menjadi perlahan, dan ini akan menyebabkan tekanan darah tinggi juga serangan jantung!!

Masalah kulit
Kekurangan Omega-3 boleh menyebabkan masalah kulit seperti kulit kasar, liang roma tersumbat, dan jerawat. Ia juga boleh menyebabkan penuaan pramasa seperti kulit berkedut akibat kurang sirkulasi darah dalam tubuh. Wajah yang berseri menunjukkan peredaran darah dalam tubuh lancar!

Alahan
Alahan adalah sensitiviti tubuh terhadap bahan2 tertentu contohnya seperti habuk, makanan, ubat dan sebagainya. Dengan menambah pengambilan Omega-3 dalam diet, masalah alahan dapat dikurangkan.

Alzheimer
Juga dikenali sebagai nyanyuk. DHA iaitu komponen utama dalam minyak ikan adalah asid lemak penting dalam otak dan retina iaitu lebih daripada 30% struktur lipid dalam neuron. Kekurangan DHA boleh menyebabkan depresi, ADHD (hiperaktif), dementia juga autisme.

Asthma
Asthma menyebabkan susah bernafas, semput dan batuk. Ini berlaku akibat penyumbatan saluran pernafasan  dan penghasilan bahan yang dipanggil leukotrienes. Pengambilan Omega-3 dapat mengurangkan pengeluaran bahan tersebut, juga mampu melegakan pernafasan dengan membuang segala bendalir disekitar salur pernafasan.

Masalah berat badan
Kekurangan Omega-3 boleh menyebabkan kenaikan berat badan. Bagaimana? Ini kerana, apabila kita tidak mendapat Omega-3 yang secukupnya, lemak dan minyak yang kita makan tidak dapat dikeluarkan dari tubuh. Lemak tersebut tidak digunakan untuk ditukar kepada tenaga sebaliknya ia melekat pada salur darah malah lebih teruk disekitar organ penting seperti jantung dan hati. Ini punca masalah utama penyakit jantung, darah tinggi dan kencing manis.

Sakit sendi
Apabila usia meningkat atau juga apabila berat badan meningkat, fungsi sendi semakin lemah kerana bendalir penyambung antara sendi semakin berkurang. Mereka yang mempunyai berat berlebihan sering mengadu sakit sendi kerana berat berat badan menyebabkan tekanan ke atas sendi. Omega-3 berfungsi mencegah radang sendi dan melincirkan pergerakan antara sendi. Omega-3 juga membantu menambah kepadatan jisim tulang.

Autisme
Kajian mendapati ibu mengandung yang mengambil suplemen Omega-3 semasa hamil kurang berisiko mendapat anak autisme kerana kandungan DHA yang tinggi. Ia juga mampu meningkatkan tumpuan dan memori anak2 autisme juga pengidap sindrom hiperaktif (ADHD).

Simptom kekurangan Omega-3 yang lain
· kelesuan
· lemah ingatan
· kulit kering
· tekanan dan perubahan mood (mood swing)
· peredaran darah perlahan
·  masalah jantung
·  diabetes
Sumber utama omega-3 ialah ikan seperti salmon, mackerel, halibut, anchovies, sardin, tuna dan hering. Dalam tumbuhan, Omega-3 terdapat pada flaxseed oil, minyak canola, soya, biji labu, walnut dan beberapa jenis kekacang.

Haaa tengoklah banyaknye kesan jika kita tak cukup Omega-3 dalam makanan kita.. Cek2 tengok sekarang ni pun dh ada tanda2nya kan? Lagi buruk, ia boleh sebabkan kanser! Nauzubillah..

Cukupkan keperluan nutrisi harian kita..Mudah saja jika kita tahu caranya.. ;)




LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Sunday, November 23, 2014

KENCING TAK LAWAS DAN CARA MENGATASINYA SERTA TIPS PEMAKANAN YANG BETUL.



Hai, harini saya nak share tentang satu topik yang agak jarang dibincangkan namun ramai orang mengalami masalah dengannya iaitu masalah kencing tak lawas.

Kencing tak lawas atau dalam bahasa Inggerisnya Urinary incontinence (kita ringkaskan sebagai UI) adalah masalah dimana kita hilang kawalan terhadap pundi kencing. Simptomnya boleh jadi berlaku kebocoran kecil (terkucil) atau mungkin juga kebasahan yang tidak dapat dikawal lagi. Ia boleh berlaku pada sesiapa saja dan semakin kerap mengikut faktor usia.


Kebanyakan masalah kawalan pundi kencing berlaku apabila otot terlalu lemah atau terlalu aktif. Jika otot yang menutup salur kencing lemah, kita akan terkucil masa bersin, ketawa atau mengangkat benda berat. Ini dinamakan stress incontinence.

Jika otot pundi kencing terlalu aktif, kita akan selalu berasa nak terkencing walaupun pundi mengumpul air yang sedikit. Ini dipanggil urge incontinence atau overactive bladder.

Ada beberapa penyebab UI contohnya seperti:
1. Masalah prostat
2. Kerosakan saraf yang menghubungkan pundi kencing dan otak seperti stroke, Alzheimer, dan multiple sclerosis
3. Regangan otot pelvik semasa hamil dan proses kelahiran
4. Paras estrogen rendah dalam wanita
5. Kesan sampingan sesetengah ubat
6. UTI (urinary tract infection)
7. Kerap sembelit
8. Mempunyai berat badan berlebihan
9. Otot kawalan kencing lemah atau masalah otot lantai pelvik


Rawatannya pula bergantung kepada jenis masalah yang kita alami serta gaya  hidup yang sesuai untuk kita.
Ia juga termasuk senaman ringan atau rawatan perubatan.

Suplemen Shaklee yang membantu:

1. Vitamin C- membantu penghasilan estrogen terutama kepada wanita menopos.

2. Ostematrix- membantu pengawalan otot

3. Vitamin B complex- membantu dalam kesihatan fungsi saraf

4. Vitamin E - menstabilkan fungsi pundi kencing

5. GLA Complex- memperbaiki paras estrogen dan testosteron serta memperbaiki masalah postat lelaki dan masalah kerap kencing.

Tips Pemakanan Untuk Penghidap Kencing Tak Lawas

1. Elakkan ambil cecair berlebihan terutamanya sebelum tidur. Amalkan minum air diwaktu pagi.

2. Elakkan minum air yang bersifat diuretik seperti minuman berkafein

3. Elakkan makanan pedas yag boleh menyebabkan keradangan salur kencing

4. Elakkan makanan tinggi lemak yang boleh menyebabkan obesiti. Lebihan lemak boleh menekan otot lantai pelvik lalu menyebabkan incontinence.

5. Elakkan gula berlebihan. Tinggi aras gula dalam darah menyebabkan rasa nak kencing serta kencing tak lawas.

Bagaimana Cara Solat Bagi Pengidap Kencing Tak Lawas?
Baca link ini --->CREDIT TO :- http://ilhamfamilysihat.blogspot.com/2013/01/kencing-tak-lawas-panduan-ibadah.html

Jika anda salah seorang antara beribu yang mengalami masalah kencing tak lawas, jangan risau, masalah ini boleh dirawat. Jumpa doktor, amalkan cara hidup yang sesuai serta ambil makanan yang betul.






LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Saturday, November 22, 2014

AMALAN SEDEKAH DAN GANJARANNYA DI SISI ALLAH



Assalammualaikum...

Rasulullah s.a.w. telah bersabda katanya: "Sedekah seseorang kamu yang ikhlas itu akan menutup 70 pintu kejahatan. Sedekah seseorang kamu itu akan dibalas oleh Allah s.w.t dengan 4 jenis pembalasan iaitu:

1 - Satu sedekah yang dibalas dengan 10 kali ganda.
2 - Satu sedekah yang dibalas dengan 70 kali ganda.
3 - Satu sedekah yang dibalas dengan 700 kali ganda.
4 - Satu sedekah yang dibalas dengan 1000 kali ganda.

~ Satu sedekah yang dibalas dengan 10 kali ganda adalah sedekah yang diberikan kepada fakir miskin.
~ Satu sedekah yang dibalas dengan 70 kali ganda adalah sedekah yang diberikan kepada kaum keluarga dan sanak saudara.
~ Satu sedekah yang dibalas dengan 700 kali ganda adalah sedekah yang diberikan kepada sahabat handai dan teman-teman.
~ Satu sedekah yang dibalas dengan 1000 kali ganda adalah sedekah yang diberikan kepada para penuntut ilmu atau orang yang berjihad pada jalan Allah."
-------------------
Sedekah ni luas ye.. senyum pun satu sedekah.. apa yg uoll sharing di facebook (yg bermanfaat) di blog ,dan apa2 jua medium online or offline.. pun satu sedekah.....cube tgk ... sedekah pada sahabat handai balasan 700x ganda... jd jgn berkira dlm bersedekah..... sahabat handai ni maybe customer kita, downline, sideline,upline,kwn intenert,kwn tak internet... .
nak menjemput rezeki salah satu rahsianya adalah bersedekah.. kerana sang PEMBERI rezeki yakni ALLAH SWT suka dgn hambanya yg bersedekah...

JADI MUHASABAH pagi ni.. apa yg anda dah sedekah..
----

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Friday, November 21, 2014

JIKA ANDA ADA PENYAKIT, HENTIKAN PENGAMBILAN SUPPLEMENT DAN RUJUK DOKTOR ANDA.




ASSALAMMUALAIKUM.. BERDASARKAN PMBACAAN SAYA, JIKA ANDA MENGALAMI PENYAKIT BERIKUT, TIDAK DIGALAKKAN UNTUK MENGAMBIL SESETENGAH SUPPLEMENT ATAS SEBAB² TERTENTU. JIKA PERLU, RUJUK KEPADA DOKTOR YG MERAWAT ANDA. :)

Hyperthyroid –Tidak boleh mengambil Vitalea kerana di dalamnya terdapat IODIN. Pesakit hyperthyroid tidak digalakkan untuk mengambil iodine kerana kandungan iodine di dalam darah sudah tinggi. Kalau ambil iodine, makin tinggi la paras iodine kan??

SLE – Tidak boleh mengambil Alfalfa dan juga Vitalea. Walaupun di dalam vitalea hanya terdapat sedikit alfalfa powder, namun tidak disarankan apatah lagi jika anda sedang mengandung. Jika mahu juga mengambil Vitalea, perlu dapatkan konsultasi daripada doktor bertauliah.

G6PD – Tidak boleh mengambil ALFALFA kerana ALFALFA kaya dengan Vitamin K. Bagi anda yang mempunyai masalah ini, set penyusuan yang disarankan adalah EU FOUR PACK PLUS.


Thalasemia –Tidak boleh mengambil Vitalea kerana ianya telah diformulasi dengan IRON. Pesakit thalasemia perlu cut-off pengambilan Iron kerana jika berlebihan boleh memudaratkan diri sehingga perlu melalui proses pemindahan darah.. Jika anda mengandung, sila dapatkan nasihat daripada doktor bertauliah.

JIKA ADA LAGI PENAMBAHAN SAYA AKAN UPDATE DI SINI. :) BLH HUBUNGI SAYA UNTUK KETERANGAN LANJUT.

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Vitamin utk mata dan Cancer. Apakah yg dapat membantu?





Setiap hari, sel-sel di dalam badan anda diserang oleh berjuta-juta radikal bebas yang boleh menyebabkan kerosakan DNA. Apakah yang boleh membantu? Jawapannya ialah Anti oksida. Anti oksida merupakan nutrisi yang boleh melindungi sel-sel ini daripada radikal bebas, meningkatkan kesihatan sel secara menyeluruh dan menyediakan perlindungan untuk menentang kerosakan sel-sel.

Perlindungan Menyeluruh dan Berkesan
Perlindungan antioksida dapat ditingkatkan dengan pengambilan CarotoMax Shaklee. Shaklee mengambil perlindungan anti oksida yang terdapat pada buah-buahan, sayur-sayuran dan tanaman lain melalui cara pengasingan, penyaluran dan pembentukkan kerotin secara semulajadi.*CAROTOMAX menyalurkan lima daripada karotenoid penting yang dipilih daripada gabungan tumbuhan fitokimia. Anda tidak akan mendapat perlindungan gabungan ini daripada sumber makanan sahaja.

5 jenis karotenoid yang paling berkhasiat
·                     Purata pengambilan karotenoid, lutein, lycopena dan beta-karotena adalah 8 mg setiap hari manakala CarotoMax pula dapat membekalkan lebih 13 mg daripada karotenoid yang paling berkhasiat.
·                     Membantu mengekalkan kesihatan badan secara umumnya dalam jangkamasa panjang serta kesihatan mata, jantung, kulit, paru-paru, prostat dan serviks secara khasnya.
·                     Menguatkan sistem imun*
·                     Biasanya disimpan dalam organ-organ tubuh kerana ia bersifat larut dalam lemak.
·                     Mengandungi ekstrak yang unik daripada tomato, ekstrak biji benih anggur, ekstrak brocoli bertunas, minyak jagung, minyak palma dan marigold.Dalam CarotoMax mengandungi karotenoid menyamai dengan
Credit : Shaklee 

·                     Beta Karotena Sama dengan 102 porsi Pisang
·                     Lycopena sama dengan 714 porsi Aprikot
·                     Lutein dan Zeaxanthin sama dengan 285 porsi pink grapefruitAlpha karoten sama dengan 89 porsi Raspberi
·                     Alpha karoten sama dengan 89 porsi Raspberi

 
* Produk ini tidak bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh/ atau mencegah sebarang penyakit.




LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Tuesday, November 18, 2014

Rawat Penyakit Eczema dan Kembalikan Kulit Sihat



Adakah anda mencari-cari rawatan untuk penyakit Eczema supaya kulit kembali sihat. Atau pun anda seorang ibu yang tak dapat tidur malam kerana si kecil anda ada penyakit Eczema.
Memang tertekan sekiranya kulit anda diserang eczema. Sudah puas anda mencari rawatan terbaik untuk merawat penyakit eczema supaya kulit kembali sihat.

eczema Rawatan Penyakit Eczema Supaya Kulit Kembali Sihat



Eczema adalah sejenis sakit kulit. Penting untuk anda tahu terlebih dahulu tentang penyakit ini supaya anda faham bagaimana cara rawatannya. Secara anatominya, kulit adalah tisu tubuh yang merupakan pelindung tubuh yang menyeliputi anatomi tubuh manusia. Kulit manusia sangat sensitif terhadap sebarang perubahan dari sekeliling.

Kulit adalah lapisan paling luar yang bersentuhan secara terus dengan segala unsur-unsur alam sekitar di luar seperti panas, sejuk dan sebagainya. Justeru, tidak hairanlah kenapa kulit cepat terdedah kepada pelbagai serangan penyakit yang mengakibatkannya merengsa dan rasa tidak selesa kepada tubuh. Lebih-lebih lagi dalam dunia pasca moden ini, pelbagai jenis penyakit kulit sama ada yang berjangkit atau tidak, cepat merebak kerana kualiti alam sekitar dan udara yang merosot sekaligus memberikan kesan buruk kepada tubuh manusia. 


Salah satu daripada penyakit kulit yang sering menyerang manusia di zaman moden ini adalah penyakit eczema. Penyakit kulit jenis eczema ini berpotensi menyerang sesiapa sahaja tanpa mengira lapisan usia, bangsa atau jantina. Menurut statistik dari sumber dipercayai, penyakit eczema ini akan menyerang seorang dari lima orang sehingga mengakibatkan kulit berdarah, bernanah dan berair.
Perlu diingatkan bahawa punca sebenar berlakunya serangan penyakit eczema ini tidak dapat dipastikan dengan tepat. Namun terdapat beberapa kajian yang dibuat, menyatakan antara faktor-faktor yang menjadi punca kepada eczema ini termasuklah:


Bagaimanapun, menurut kajian penyakit eczema ini juga mempunyai pertalian genetik. Salah seorang sama ada ibu atau bapa berpotensi untuk memberi kesan genetik itu kepada anak-anak. Oleh sebab itu, kebanyakan kes eczema ini berlaku dikalangan kurang dari dua tahun kerana kebanyakannya diwarisi daripada ibubapa.


Lazimnya, bagi orang dewasa eczema ini akan menyerang di bahagian leher, muka, siku, buku lali dan lutut. Manakala, tanda-tanda eczema bagi bayi pula jelas dilihat di bahagian pipi, dahi, leher, lengan, betis dan kulit kepala. Ada yang mendapat eczema ini ketika dewasa dan ada yang diserang ketika masih bayi. 
Menurut pakar kulit, penyakit eczema ini tidak dapat disembuhkan sepenuhnya.Namun begitu, tak perlu bimbang rawatan yang sistematik dapat meminimumkan kesan penyakit itu dan mengelakkan daripada terus merebak dan menjadi kronik.


Kita juga perlu bersedia untuk mengubah cara hidup kepada yang lebih sihat dengan mengawal pemakanan dan selalu bersenam. Pada masa yang sama, pilihlah pemakanan yang sihat dan hindari dari makan makanan yang boleh mengakibatkan kegatalan dan alahan seperti makanan laut.
Rawatan eczema dengan Set Eczema Shaklee.

Mengapa Penyakit Eczema Akibatnya Kulit Menjadi Sensitif?
Punca Atau Faktor Penyakit Eczema
punca eczema Rawatan Penyakit Eczema Supaya Kulit Kembali Sihat
  • penggunaan sabun dan detergen
  • keadaan cuaca yang panas
  • alergik kepada alam persekitaran
  • alergik bila memakai barang kemas
  • berada dalam keadaan stress
  • kuat berpeluh
  • barang kosmetik yang tidak sesuai
  • alergik kepada fabrik pakaian yang tertentu
  • air berklorin tinggi
Rawatan Supaya Kulit Kembali Sihat

Bayi Berusia Kurang Dari 1 Tahun
  • Untuk para ibu yang menyusu anak yang mengidap eczema, anda disyorkan untuk mengambil Energizing Soy Protein (ESP) dan Omega Guard. Ianya akan disalurkan menerusi penyusuan susu ibu kepada anak. Di samping itu, ibu pun mendapat khasiatnya.
  • Krim Herbal Blend boleh disapukan untuk bayi yang mengalami ekzema kering bagi mengurangkan rasa gatal dan pedih.
  • Sekiranya ada luka-luka pada kulit boleh dirawat dengan menyapu Vitamin E pada bahagian luka.
Kanak-Kanak Berusia 1 Tahun Ke Atas
  • Bagi mengawal dan merawat eczema, kanak-kanak setahun ke atas boleh ambil Omega Guard.
  • Omega Guard menguatkan membran sel, mencegah radang kulit dan mengurangkan kegatalan.
  • Boleh juga ambil Mealshake yang kaya dengan multivitamin untuk tisu kulit dan hilangkan parut.
  • Kombinasi Krim Herbal Blend dan Vitamin E untuk rawatan luka akibat eczema.
Remaja dan dewasa
  • Apabila eczema menyerang sel kulit akan rosak. Justeru, pengambilan ESP membantu penghasilan sel kulit yang sihat, anjal dan gebu.
  • Vitamin E atau GLA Complex (dalam GLA juga ada vitamin E) berkhasiat merawat kulit yang rosak dan juga dapat membantu memudarkan parut dengan berkesan. Vitamin E Shaklee mengandungi ekstrak biji anggur yang mempercepat proses membaikpulih kulit dan juga mempertingkat sistem imunisasi melawan eczema.
  • Omega Guard berfungsi mengekalkan kulit dalam keadaan lembap. Pesakit eczema mempunyai kulit yang sangat sensitif. Omega Guard mencegah keradangan kulit & mengurangkan kegatalan.
  • ESP dan Omega Guard memastikan supaya ekzema tidak merebak dan merawat kulit dari dalam.
  • Krim Herbal Blend adalah herba semulajadi untuk melegakan gatal dan pedih akibat luka ekzema.
  • Pengambilan Alfalfa sangat disyorkan untuk mempertingkat kekuatan sistem dalaman tubuh dengan bertindak menyahtoksin.

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
 EMAIL : norliyanakhai@gmail.com





PORTABLE WATER FILTER UTK KEGUNAAN SEHINGGA SETAHUN.

PORTABLE WATER FILTER UTK KEGUNAAN SEHINGGA SETAHUN.
Bendasing tersembunyi pada air bersih??? Putarkan paip rumah anda. Lihat air yg keluar. Mungkin airnya nampak bersih tapi setakat mana ia selamat untuk di minum??

EYE TREATMENT PENAWAR SI MATA PANDA

EYE TREATMENT PENAWAR SI MATA PANDA
KEMBALIKAN KESEGARAN MATA ANDA. RAWATAN MATA SERENDAH RM53.00

HOT PRODUCT!!!

HOT PRODUCT!!!
INGIN KAN TUMIT KAKI YANG MENAWAN? SERENDAH RM27.00 ANDA MAMPU MENDAPATKAN KAKI YG LICIN DAN CANTIK.

B Complex for Me n i love it

B Complex for Me n i love it
• Mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, • Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, • Menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, Mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spinal, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik.

Popular Posts