♥ Jejari Si KidaL♥

PENGEDAR SHAKLEE SELANGOR COD ( KG SIJANGKANG, TELOK PANGLIMA GARANG) 0192785383 / YANA PENGHANTARAN POS LAJU KE SELURUH MALAYSIA.

Tinggalkan Jejak anda Di sini :)

Kawat cam di leyyannakhai.blogspot

My Follower

CARI GALI LAGI


kata nabi saw: “siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak.” ‘sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat.






Tuesday, December 23, 2014

RAHSIA KECANTIKAN 7 ARTIS MALAYSIA DENGAN SUPPLEMENT


Rata² ramai yg sy tgk terlajak laris nk cantik mcm artis.. tapi MALAS nk konsisten mcm retis tu.. untuk pengetahuan korang la kan.. artis2 tu sume da di hadapkan dengan supplement bertahun2 dan ade yg dah dari kecik family diorg suh amalkan.. yg kita kita ni.. baru bulan ni makan.. tu pon culas.. nk overclaim pasal supplement.. mmg la ade yg tiruan berlambak.. sbb tu perlunya penyelidikan terperinci ye.. dan yg penting sy jual supplement sume selamat semulajadi dan in shaa allah berkesan.

Jom tgk 7 artis yg mmg amalkan makan supplement ni.. xkisah la dari jenama Shaklee ke.. jenama lain ke.. tapi nk di tekankan di sini betapa pentingnya Supplement di zaman serba moden ni.. almaklumla ayam pon da pandai pakai botox cucuk tang situ tang sini.. sayur pon da pandai men kacuk² skrg nk bg ngam bg gebu gebas.. huhu..

1 - ) Miss Nina
Miss Nina mmg pengguna tegar vitamin shaklee.. beliau mengamalkan memakan VITALEA,VITA C B COMPLEX DAN ZINC COMPLEX utk kesihatan rambut beliau.


2 - ) Ayu Raudah
Puan Ayu Raudah mengamalkan Sirap Shaklee yg juga dikenali sbg VIVIX


3 - ) Rita Rudaini
Rita Rudaini mengamalkan memakan VITALEA sbg penambah tenaga harian dan vitamin sampingan seperti DTX CMPLEX,PEPPERMINT GINGER DAN HERBLAX. RITA juga pengguna Shaklee produk.


4 - ) Yasmin Hani
Lagi pengguna Shaklee. Yasmin Hani. beliau mengamalkan ESP Alfalfa dan OStematrix Shaklee. Alfalfa di amalkan selepas bersalin untuk penambah susu badan di bantu dgn ESP.


5 - ) Ashraff Muslim
Sape kate lelaki tidak perlukan supplement. Ashraff Muslim juga pengguna serius produk Shaklee. Beliau mengamalkan memakan Men's Set utk kesihatan dalaman di samping berkongsi kebaikan dengan keluarganya.


6 - ) Datin Norjuma
Datin Norjuma telah mengamalkan pengambilan B complex sejak beliau masih kecil lagi utk kekalkan kesihatan dan kecantikan.


7 - ) Dato' Siti Nurhaliza

Paling top, Siti nurhaliza juga pengamal supplement. Beliau serius dalam penjagaan kesihatan dalaman beliau dgn mengamalkan memakan VITAMIN C, VITAMIN E DAN B COMPLEX sbg asas kpd kecantikan beliau.



So dah blh paham kenapa kita perlu makan supplement setiap hari.. bukan sbb nak jadi artis.. tp sebab keperluan harian badan kita mmg selayaknye skrg utk mendapatkan supplement. lain la kalau ayam kita ternak sendiri.. sayur kite tanam sendiri.. tu xd mslh la utk u ols. xde paksaan cuma saya nk nyatakan di sini.. zaman sekarang mmg kita perlukan Supplement untuk membantu badan kita berfungsi dengan sihat. Pastikan anda memilih supplement yg semulajadi .



 

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Monday, December 22, 2014

Tips bagi mengatasi masalah keputihan wanita.[SID AREA JOHOR BAHRU,JOHOR]





Assalammualaikum..

Penyebab keputihan wanita adalah kerana jangkitan kulat candida dan bakteria yang berlebihan. Perkara yang paling ditakuti sekali ialah jangkitan kuman (venereal disease) seperti siplis dan gonorrhea iaitu penyakit – penyakit yang dijangkiti menerusi hubungan seks.

Perkara lain yang merunsingkan wanita ialah kemungkinan beliau menghidap penyakit kanser pada bahagian peranakan. Bagi gadis-gadis yang belum berkahwin, pengeluaran keputihan menimbulkan persoalan samada mereka menghidap penyakit yang mengancam kesuburan mereka di masa hadapan kelak.



Pengeluaran lendir keputihan dari kemaluan tidak semestinya menandakan penyakit. Disebaliknya ia mungkin tanda yang biasa sahaja. Lendir dikeluarkan oleh faraj dan pangkal rahim untuk tujuan tertentu. Ia dikeluarkan oleh sel-sel dan kilang - kilang khas pengeluar lendir.

Lendir ini mempunyai tugas pelindung kepada sel-sel dan dinding saluran faraj. Jika tanpa lendir, sel-sel tersebut akan menjadi kering dan rosak. Kekeringan faraj sering dialami oleh wanita-wanita yang telah putus haid (menopause) dan ini boleh menimbulkan masalah seperti rasa sakit sewaktu bersetubuh dan terkeluarnya darah dari dinding faraj.

Pada kebiasaannya sifat dan rupa lendir atau keputihan itu adalah jernih, cair tanpa berbau dan tidak diiringi rasa gatal. Pengeluaran lendir atau keputihan boleh menandakan sejenis penyakit pada faraj dan sistem peranakan. Pada kebiasaannya, lendirnya bersifat putih pekat, kelihatan seperti nanah, seringkali berbau busuk serta diiringi rasa gatal-gatal pada sekeliling faraj. Adakalanya warna lendir itu berwarna kemerahan atau coklat kerana bercampur darah. Ini adalah tanda yang perlu diawasi kerana ada kemungkinan besar ada sejenis jangkitan kuman berlaku.

Faktor pemakanan antara punca yang menyebabkan kulat berlebihan pada vagina anda. Pengambilan makanan yang manis (tinggi kandungan gula) boleh menyebabkan keputihan. Contohnya macam kuih donut dan gula-gula getah.

Selain itu, ada beberapa jenis buah-buahan yang menyumbang kepada keputihan. Iaitu nenas, sengkuang dan timun. Ini bukan bermakna anda tak boleh makan langsung. Cuma kurangkan kadar pengambilannya.

Penggunaan tuala wanita boleh mengundang kehadiran kulat. Pastikan bahagian dalam celah peha anda dibersihkan dengan sempurna. Jika tidak, warna kulit bahagian dalam akan bertambah gelap. Elakkan juga memakai seluar dalam yang terlalu ketat serta diperbuat daripada kain nilon.



Atasi Keputihan anda Dengan Vitamin Shaklee>> KLIK <<




LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Thursday, December 18, 2014

TERPAKSA BERHENTI MEROKOK GARA² VIVIX SHAKLEE (Pengedar Shaklee JOHOR BAHRU)

ASSALAMMUALAIKUM...
ANDA SMOKER?? ATAU SUAMI ANDA?? AYAH ANDA?? PAKCIK ANDA?? ATAU ORANG DI SEKELILING ANDA SMOKER?? ANDA RIMAS DAN INGIN BEBASKAN DIRI ANDA DAN MEREKA DARI ROKOK?? JOM KETAHUI BAGAIMANA VIVIX BLH MEMBANTU ANDA, DIA DIA DAN DIA UNTUK BERHENTI MEROKOK.
Bagaimana Vivix Shaklee membantu dalam proses berhenti Merokok?


Gambar di atas menunjukkan struktur DNA seorang perokok yang telah tercemar dengan Nikotin.

DNA yang telah dicemari nikotin ini yang menyebabkan seorang perokok amat sukar untuk berhenti merokok.
Dalam terapi penggantian Nikotin, proses berhenti merokok dibuat dengan memberi dosage nikotin yang kecil sebagai menggantikan nikotin dari rokok.
Dalam kebanyakan kes berhenti merokok biasanya akan berlaku withdrawal symptom. Ia berlaku kerana badan seorang perokok sedang menyesuaikan diri dengan hidup tanpa Nikotin sedangkan dalam DNA mereka, nikotin tersebut masih ada.
Namun hal ini tidak berlaku dalam terapi berhenti merokok dengan VivixShaklee. Ini kerana Vivix membantu dengan cara membuang nikotin yang ada pada DNA tadi. DNA yang tercemar dengan Nikotin akan dipulihkan dan dimurnikan semula apabila nikotin yang melekat padanya ditanggalkan.
Hasilnya DNA akan kembali kepada keadaan asal, yang menyebabkan perokok akan mengalami :
§  Rasa pahit dan busuk bila merokok
§  Rasa semput dan sesak bila merokok
Yang mana akhirnya mereka sendiri akan berhenti dari merokok akibat dari rasa yang mereka alami.
Ramai lagi pengguna yang telah berjaya berhenti merokok setelah mengambil Vivix.
Seorang anak yang berjaya membantu ibunya berhenti merokok dengan ikhtiar Vivix Shaklee.

Seorang Isteri yang juga berjaya bantu suami berhenti merokok dengan Vivix Shaklee.

Jika anda dapat kenalpasti dalam setiap sharing pengguna di atas, mereka pasti akan sebut : Rokok rasa pahit.
OPEN URL DIBAWAH UTK MENDAPATKAN LAGI TESTIMONI REAL DARI PENGGUNA VIVIX YG TERPAKSA BERHENTI MEROKOK KERANA XTAHAN DENGAN BAU ROKOK TU SENDIRI


Itulah yang berlaku bila DNA perokok sudah ditanggalkan Nikotin oleh Vivix Shaklee.
Berapakah Harga Vivix Shaklee?
Harga biasa Vivix Shaklee ialah RM475 sebotol termasuk dengan kos poslaju.

Ingin dapatkan harga super jimat dan super hebat??
JOM KITE CHITCHAT. ANDA JUGA BOLEH DAPATKAN KEAHLIAN PERCUMA PLUS BONUS CASHBACK DENGAN PEMBELIAN 2 BOTOL VIVIX!!
HADIAHKAN SEBUAH KASIH SAYANG YANG TAK TERNILAI KEPADA INSAN TERSAYANG.


Xoxo 


LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP 
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

 

Saturday, December 13, 2014

25 MANFAAT VITAMIN C UTK KULIT, RAMBUT, DAN KESIHATAN BERPANJANGAN.





1. Imunisasi / Daya Tahan Badan

Dos yang betul bagi Vitamin C melindungi badan dari jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. Ia juga meningkatkan keupayaan badan dalam merawat luka dan badan kita juga terpelihara dari bakteria, virus dan jangkitan.

Bukan sahaja untuk daya tahan badan kepada penyakit, ia diperlukan untukbina kolagen, struktur protein penting dalam tisu penyambung. Vitamin C yang di makan boleh bantu cepat baik luka, ia juga boleh lindungi kulit dari dirosakkan oleh radikal bebas dan gelombang ultra ungu.


2. Demam Biasa

Vitamin C mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai anti-histamin yang berkesan dengan mengurangkan kesan tidak baik dari demam seperti sakit-sakit badan, selsema dan kesakitan. Vitamin C juga mengawal alergi yang menyebabkan demam. Ia mengurangkan paras histamin dan biasanya mempercepatkan baik demam.


3. Anti-oksida

Vitamin C adalah anti-oksida yang sangat hebat dan berkesan dalam melindungi badan dari radikal bebas yg memberi kesan tekanan oksidatif atau "sel karat". Ia boleh menyebabkan kesan kesihatan yang tidak baik sepertiatherosclerosis yang boleh menyebabkan sakit jantung dan strok.



4. Tekanan Darah Tinggi

Vitamin C boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan mengurangkan kebarangkalian terkena penyakit tekanan darah tinggi dan juga masalah kesihatan yang menyebabkan tekanan darah tinggi.


5. Saluran Darah

Vitamin C memastikan saluran darah mengembang dengan baik.Pengembangan yang baik ini boleh menjauhkan penyakit atherosclerosis, kolestrol tinggi, sakit jantung dan sakit dada.

6. Keracunan plumbum. 

Vitamin C membantu mengurangkan kadar plumbum dalam darah secara mendadak Keracunan plumbum boleh menyebabkan masalah pembesaran terutama di kalangan kanak-kanak. Ia menyebabkan masalah pembelajaran, IQ lemah dan tumbesaran terbantut di kalangan kanak-kanak. Orang dewasa pula akan mengalami kegagalan buah pinggang dan tekanan darah tinggi jika mempunyai keracunan plumbum.


7. Untuk Kurus

Vitamin C dan jus telah terbukti membantu untuk kurus dan mengekalkan berat yg ideal. Pakar pemakanan dan nutrisi biasanya memasukkan diet makanan tinggi Vitamin C dan jadual pemakanan kerana terdapat kajian yang menunjukkan makanan yang kaya dengan Vitamin C bolehmengurangkan berat badan. Para doktor mendapati dengan makan makanan yang kaya vitamin C boleh merendahkan paras insulin, disamping menyimpan gula dan menukarkannya kepada lemak, insulin juga digunakan sebagaibahan bakar untuk kurangkan berat badan.

8. Tekanan

Vitamin C membantu badan mengatasi tekanan dengan mengawal paras tekanan, hormon dan kortisol yang tinggi.


9. Katarak

Pupil mata kita memerlukan Vitamin C untuk berfungsi dengan baik. Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan katarak, di mana kanta mata menjadi lebih legap, menyebabkan penglihatan kabur dan boleh jadi butadikalangan orang dewasa. Pengambilan dos Vitamin C yang tinggi bolehmenghalang katarak dan meningkatkan aliran darah ke mata. 1000mg Vitamin C sehari boleh mengelak katarak dan mempertingkatkan penglihatan.

10. Barah

Ciri-ciri anti-oksida pada Vitamin C boleh melindungi sel dari kemusnahan DNA dan mutasi seterusnya mengelak dari barah untuk jangka masa panjang. Ia meningkatkan fungsi imunisasi badan dan mengelak sel barah tertentu terbentuk dalam badan. Ia juga mengurangkan risiko terkena semua jenis barah termasuk paru-paru, mulut, tekak, kolon/usus, perut dan esofagus. Vitamin C juga membantu penghasilan semula Vitamin E, salah satu antioksida yang sangat baik. Vitamin C bukanlah mengatasi terus sel barah sedia ada, tapi meningkatkan fungsi imun badan supaya boleh melawan sel barah.


11. Tenaga.

Vitamin C mengimbangkan sistem dalam badan dalam apa jua keadaan. Ia membantu penghasilan dopamine dalam sistem saraf serta membantu fungsiadrenal dalam meningkatkan tenaga dalam badan.


12. Sakit Jantung

Vitamin C menghalang terkena sakit jantung dengan menghalang radikal bebal dari merosakkan dinding arteri yang boleh menyebabkan pembentukan plak. Nutrien ini menyebabkan kolestrol teroksida, kolestrol boleh menyebabkan serangan jantung. Masalah tekanan darah tinggi juga boleh diatasi dengan Vitamin C. Vitamin C terbukti adalah cara paling murah menghalang kita dari terkena sakit jantung dan strok.


13. Diabetes

Pesakit diabetes boleh mendapat manfaat dari Vitamin C kerana Vitamin C mengawal paras gula dan mengurangkan risiko diabetes dan memulihkan simptom sedia ada. Makan Vitamin C boleh menghalang glukosa dalam sel badan dan mengawal komplikasi diabetes.



14. Asma
Mereka yang mempunyai Vitamin C yang rendah mempunyai risiko terkena asma. Pengambilan Vitamin C yang tinggi boleh mengurangkan penghasilan histamin dalam badan yang menyebabkan keradangan.


Kebaikan Vitamin C untuk Kulit.



15. Perlindungan dari matahari

Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.

Vitamin C mengurangkan kesan Surn Burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.


16. Penghasilan Kolagen

Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusan dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.



17. Penyembuhan Luka

Badan menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligusmenyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.


18. Melindungi dari perubahan warna kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine dimers yang menjadi punca utamapenghasilan melanoma(masalah kulit).

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.


19. Memperbaiki tekstur kulit.

Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baik dan Vitamin Cmembantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin C memperbaiki rupa dan tekstur kulit.

Ia juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.



Kebaikan Vitamin C untuk Rambut.



20. Meningkatkan Pertumbuhan Rambut

Pengambilan Vitamin C yang tidak cukup mungkin menjadi punca utama pelbagai masalah rambut. Kekurangan Vitamin C menyebabkan rambut kering dan bercabang. Ia adalah tanda tidak sihat pada rambut

Radikal bebas terbentuk secara semulajadi apabila badan kita menukarkan makanan kepada glukosa untuk tenaga. Radikal bebas merosakkan rambut dengan menyebabkan ia nipis dan rapuh. Masalah ini akan mengganggu pertumbuhan rambut. Ciri-ciri antioksida pada rambut mengurangkan pembentukan radikal bebas dan mengurangkan kesannya kepada badan. Makan Vitamin C yang cukup dalam diet seharian penting untuk melindungi dari radikal bebas.

Mereka yang mengambil jumlah Vitamin C yang banyak mempunyai rambut yang sihat, kuat dan lebat.

21. Melawan Kelemumur

Folikel rambut sering tersumbat kerana kelemumur dan kulit kering yang mati. Ia boleh merosakkan folikel rambut jika tidak dirawat dan menghalang pertumbuhan rambut. Vitamin C membantu melawan bakteria atas kulit kepala. Ia membuang kelemumur dan membantu rambut untuk tumbuh dengan sihat. Ia juga mengelakkan kulit kepala dari gatal dan kering kerana Vitamin C ada ciri-ciri anti-viral.

22. Mengurangkan Keguguran Rambut.

Vitamin C melawan kekurangan kelenjar adrenal. Ia penting untukmengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh kerana kelenjar adrenal adalah punca untuk seimbangkan hormon dalam badan.


23. Rambut yang lebat

Vitamin C membantu meningkatkan aliran darah dan menguatkan kapilari dari. Ia penting bagi menghasilkan rambut yang kuat dan lebat.


24. Melawan Masalah Rambut

Vitamin C adalah nutrien penting rawat rambut rosak dan melawan masalah rambut. Pemakanan yang mengandungi Vitamin C yang cukup boleh mengelakkan keguguran rambut dan masalah botak bagi lelaki.


25. Mengelak dari Uban

Vitamin C bukan sahaja mengelakkan rambut gugur malahan membantu untuk mengekalkan warna asal rambut dengan mengelakkan kesan penuaan pada rambut.

sumber: http://www.stylecraze.com/articles/amazing-benefits-of-vitamin-c-for-skin-hair-and-health/


Vitamin C Shaklee 



Di Shaklee, vitamin c dikenali sebagai Sustained Release Vita-C.


Apa itu sustained release.? Ia bermaksud proses di mana diformulasikan khas agar ia dapat dilepaskan secara perlahan-lahan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Atau dalam erti kata lain ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu. Dan ia juga bersifat larut air maka, sesiapa yang consume vita c dinasihatkan minum air secukupnya sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari.

Dapatkan Vitamin C Shaklee Anda Hari ini.

Harga : RM92.50 (180biji)
Tahan sehingga 6 bulan.





 

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Thursday, December 11, 2014

KANDUNGAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE




Assalammualaikum..

musim berkolagen semakin menjadi² sbb u ols semua da pandai nak jaga kesihatan diri. ok ckp pasal kolagen sume ingt untuk cantik ja.. okes korang salah.. cantik mmg no 1 la sbb badan kite pon semulajadi ada kolagen. dah g taw dah pasal kesan² kurang kolagen sebelum ni. BACA SINI.. then, bila kolagen xdop.. kulit pon jadi kerepot awl then tulang pon sakit sbb kolagen ade kat bahagian tulang yg menyokong sendi² taw..selain tu kat mata pon ade klagen, kat kuku, rambut,buah pinggang,jantung bahkan seluruh badan ada kolagen la kan. So dah faham ape tujuan makan kolagen pada sesape yg dah rase² ade kurang dalam sistem badan tu? xtaw lagi cmne bile kurang kolagen? ok² saye bg gambaran.


ha dah nampak dah tanda² kurang kolagen dalam badan tu.. huhu.. ok skrg kite tgk plak kandungan CPS(collagen Powder Shaklee)

Kandungan utama CPS adalah dari sisik ikan merah, iaitu salah satu sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencemaran yang lebih kecil berbanding kolagen haiwan yang lain. 

Ada 6 lagi kandungan tambahan iaitu:

  1.  Ekstrak Kerang-kerangan - Glukosamina daripada ekstrak kerang-kerangan adalah penting dalam sintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakan sesendi dan melembapkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata
  2.  Elastin dari kolagen ikan - Elastin dapat mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit yang boleh melantun apabila dicubit. toink².. sape kate kolagen xde elastin??Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama kolagen untuk kulit yang lebih tegang, gebu dan anjal taw!! huhu..
  3. Lactobasilus Acidophilus - Sejenis bakteria baik yang membantu untuk mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaan semulajadi sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen.
  4. Ekstrak Pfaffia - Pfaffia juga digelar sebagai Ginseng Brazil yang bila diganbungkan dengan enstrak biji benih Camellia Japonica, dapat menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik. Dengan kemampuannya untuk mengikat jumlah air yang besar, asid hialuronik memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu badan dan mebuatkan kulit lembut, lembap dan rata 
  5. Ekstrak biji benih Camellia Japonica - Mengandungi asid oleik, sejenis emolien kulit dan pelembap yang unggul, dan bahan antioksida semulajadi. Isoflavon yang dapat membantu mengurangkan radikal bebas
  6. Vitamin C dan Vitamin B - Vitamin C menggalakkan pengeluaran kolagen semulajadi yang melawan radikal bebas dan merosakkan kulit kita. Vitamin-Vitamin B terlibat dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen dalam sel.


testimoni pengguna CPS.


so dah nampak kan perbezaan dia.. Mmg banyak skrg collagen xde Elastin.. tapi tidak pada COLLAGEN POWDER SHAKLEE taw.. selamat,semulajadi dan berkesan. kan dah Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu (melalui ujian klinikal).see see... ape tunggu lagi..  Jom dapatkan Sekotak pada harga super Ohsem . 

untuk pertanyaan lanjut 
hubungi saya
yana -0192785383
sms/wechat/whatsapp
page : YanaShakleeciousHouse
Fb: NorliyanaKhai 







Wednesday, December 10, 2014

PETUA BIBIR SEGAR,MERAH & MEKAR





Jom saya kongsikan tips penjagaan Bibir yg cantik dan Sihat. Ni cara tradisional so u olss yg anti Supplement  boleh la try.. hehehe..

Korang  pernah dengar limau nipis ? kalau tak pernah dengar atau keliru, boleh google sendiri jangan jadi malas okay. hikhik hik..

Belah buah limau nipis tu dan sapukan berkali-kali di bibir atas dan bibir bawah anda. sapu dalam 2 atau 3 kali sehari. lepas dah sapu rata, baru la basuh bibir anda. confirm segar ! insyaallah bibir anda nampak segar dan merah sentiasa, tu pun kalau anda maintain amalkan benda alah tu sampai bila-bila la.

Murah je limau nipis tu.. korang leh beli sebungkus tu dalam RM4.00 je.. blh buat masak.. Amalkan selalu la ye kalau u ols nak bibir mekar merah bak Anjelina Jolie.. Ngee.. Sy jual jugak supplement. Tapi x tolak la penggunaan bahan² dari alam semulajadi ni kan.  Y not kite cube ye dak.. 

Ok Cukupla tips petang² ni.. Korang cuba lah.. tapi jgn la korang Expect harini pakai sok pagi tgk bibir gitu je korang saman daku.. huhu.. ape² kene konsisten lah ye.. 



Kalo nak jugak supplement dari daku.. Daku x menolak utk mengOFFER korang dengan mengamalkan memakan VITAMIN C SUSTAINED RELEASE daku ni. Murah dan tahan lama. Setengah tahun blh simpan kat rumah. Tu sama gak kene mkn hari².. Bukan je bibir korang leh santek, Jerawat pon blh Good Bye dan Kulit pon Licin. Sempat lagik daku. hehe.. JOm lah baca KELEBIHAN VITAMIN C kalo korang nk jgk kan. Daku x paksa tapi daku suka makan vitamin c ni. hehe.. okla.. Selamat Membaca dan Mencuba.. 



 

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Atasi masalah Tumit Pecah, Tapak Kaki Kasar dan Menggerutu




Kawasan anggota badan yang mudah merekah, menggerutu, kasar dan pecah-pecah adalah kawasan sekitar tumit kaki atau tapak kaki. Ramai ibu-ibu yang hadapi masalah tapak kaki di sekitar tumit menggerutu dan kasar sehingga nampak ketara garis pecah-pecah yg berwarna hitam. Bukan sahaja tidak selesa tapi juga mungkin rasa malu dengan situasi tersebut. Ye lah kan, semua wanita idamkan kulit yg halus mulus termasuklah kawasan kaki. Jadi, apa cara terbaik untuk menghaluskan semula tapak kaki yang merekah, menggerutu, kasar dan pecah-pecah? 

Jawapannya HERBAL BLEND. 



Kenapa perlu atasi masalah tapak kaki menggerutu, kasar dan pecah-pecah ni? Tentu tak nak kan kalau jadi macam ni 

  • Tapak kaki yang merekah dan pecah-pecah akan memerangkap lebih banyak kekotoran ke dalam kulit. Jadi sel mati akan terkumpul dan boleh menjadikan kulit jadi lebih keras dan berwarna gelap. 
  • Mencacatkan penampilan. Kaki adalah cermin kepada kebersihan seseorang. Penjagaan kaki sama pentingnya dengan penjagaan anggota badan yang lain 
  • Akan terasa sakit apabila memijak lantai yang keras. Jika memijak karpet berbulu, kemungkinan bulu akan melekat di kawasan yang pecah. 
Cara yg paling mudah untuk mengelakkan tapak kaki pecah-pecah dan menggerutu adalah dengan sapukan dengan krim Herbal Blend. Kenapa perlu pilih Herbal Blend? Inilah keistimewaan krim herbal blend yang HOT. Kenapa HOT, hanya ada sejam sahaja di pasaran, lepas tu out of stock. Lebih hot dari segala vitamin HOT yg ada. 

  • Herbal blend tidak melekit apabila disapu. Ia seolah-olah seperti losyen, sapu dan terus meresap ke kulit
  • Boleh diguna pakai oleh bayi hingga la warga emas
  • Kandungan yang selamat kerana diperbuat daripada herba semulajdi seperti sage, horse chestnut, yarrow dan rosemary
  • Tidak terhad untuk kegunaan tapak kaki merekah sahja, tetapi untuk kegunaan ruam lampin, kulit eczema yang kering, luka-luka kecil, digigit nyamuk, gatal-gatal dan kulit menggepulas. 
  • Bebas paraben dan diuji secara klinikal oleh pakar 
Apa kata pengguna yg dah try? Berkesan ke herbal blend ni merawat tapak kaki yang pecah dan merekah? Meh tengok testimoni pengguna herbal blend.  


Berapa harga Herbal Blend? 
1 tiub hanya RM27.50 dan tahan berbulan-bulan bergantung kepada penggunaan. Kalau di rumah saya sendiri, saya akn pastikan herbal blend sentiasa ada. Bila  kene gigitan serangga atau luka-luka, herbal blend menjadi pilihan sbb krim-krim yang lain kebanyakannya mengandungi paraben. 



LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP 
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

 

Saturday, December 6, 2014

Kebaikan Vitamin E buat pasangan suami isteri


Assalammualaikum..

tertarik plak saya nak tau tentang vitamin E ni.. dok org kata vitamin cinta tu kan..hihi gatai padahal lom kawen.. huhu.. xpe.. ilmu..huhu..pastu terbc kat blog kak cery  pasal cite ni..teros fokus carik taw..ehehehe.. moh tgk kenapa vitamin E sngt best utk pasangan somi isteri.. selamat mmbaca ^_^
____________________________________________
Kebanyakan lelaki yang mengambil Vitamin E sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai lebih tenaga dlm menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengambilnya.Manakala wanita pula yang mengambil sekurang-kurang nya selama tiga bulan, akan membantu meningkatkan “sexual desires dan menikmati hubungan CINTA dengan lebih baik.
Antioksidan yang seimbang dalam VITAMIN E bertindak menghalang penghasilan radikal bebas akibat tekanan. Nitrik oksida membantu pelancaran darah di alat sulit lelaki dan membantu ereksi yang lebih baik. Maka VITAMIN-E memang terbukti membantu lelaki terutama yang mengalami tekanan akibat kerja atau masalah kesihatan.


Pengambilan VITAMIN-E berdosage tinggi iaitu 600-800 IU setiap hari membantu badan wanita menghasilkan estrol dan progesterone untuk mengimbangi lebihan estrogen dalam badan. Kondisi di mana “estrogen berlebihan” akan menyebabkan symptom PMS, seperti risau, kembung perut, sakit kepala, sengugut dan “mood swings”, yang sememangnya akan menganggu keadaan diri seorang wanita.
------------------------------------------------------
*Sumber: thanks Aula for the info sharing..
Hmm.. Dan tahukah anda.. di samping berikan pada suami tersayang.. anda juga kena mkn vitamin E ni.. Kenapa?Kerana pengambilan vitamin E dikatakan membantu wajah kita kelihatan muda. Ini kerana vitamin E membantu melambatkan proses penuaan.

Tapi ada byk vitamin E di pasaran.. nak beli yg mana satu?
Ambillah vitamin E yang asli ,cuba cek labelnya pada botol - alpha tocopherol dan pastikan vitamin E itu beserta sekali unsur selenium agar penyerapan berlaku dengan lebih baik.

Apa lagi khasiat Vitamin E?
Jika anda konsisten dgn Vitamin E yg berkualiti. anda akan lihat kedutan pada bawah mata atau tepi mata beransur hilang....Selain bagus untuk kulit ia membantu kawal kolestrol , merendahkan triglycerides, bagus untuk saraf, mengecilkan pori-pori pada wajah, jika diambil suami isteri mengeratkan keintiman, bantu atasi kulit kering, berkudis, dan banyak lagi sebenarnya.. dan tahukan anda ia dpt mencerahkan warna kawasan sekita areola.. Apa itu areola?areola adalah kawasan gelap yg kecil di seliling payudara dan  wanita pasti taw dan idamkan kecerahan disekitar kawasan itu..nak cite lebih kite pm ye... :) huuuhu

selain itu :-



ape die sumber- sumber VITAMIN –E yang boleh kita perolehi contohnya
  1.      Minyak-minyak sayuran-Minyak zaitun, minyak jagung
  2.      Kekacang- seperti biji bunga matahari
  3.      Produk dari minyak sayuran seperti mayonis& majerin
  4.      Capsule Vitamin-E Shaklee :)
Jadi ape kelebihan Vitamin-E Shaklee??

1)   Mengunakan Vitamin E asli(d-alfa) bukan sintetik (I-alfa)
2)   Daripada sumber kacang soya
3)   Vitamin E- tiada kesan sampingan, Vitamin A apabila berlebihan menjadi toxic
4)   Mengandungi selenium yang berfungsi sebagai sebahgian daripada komponen glutanion peroksida iaitu sejenis enzim dari keluarga enzim antioksidan
5)   Satu kapsul Shaklee Vita-E 400 IU membekalkan jumlah vitamin E seperti terdapat di dalam:
a.   40 hidangan (setiap hidangan 1 auns) buah badam semulajadi
b.   28 hidangan (setiap hidangan 2 sudu makan) minyak bunga merah
c.   24 hidangan (setiap hidangan 1 sudu makan) moyanes

Apa lagi agaknya kelebihan VItamin E nie??  Antaranya credit
  • Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan (vitamin awet muda).
  •  Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser.
  • Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan.
  • Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka.
  • Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar.
  • pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.
  • Vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual
_____________________________________________________________
Vitamin E berkualiti pilihan saya adalah Vitamin E dari jenama Shaklee. Kenapa?
Kerana Shaklee mempunyai vitamin E yang mengandungi keperluan lengkap oleh tubuh iaitu 400iu. Ianya vitamin asli dan beserta unsur selenium*
sumber:- MAMA FAIZ



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


BERMINAT UNTUK MENDAPATKAN PADA HARGA ISTIMEWA
BLH PM/SMS/WECHAT
YANA 092785383
FB : Norliyana Khai






PORTABLE WATER FILTER UTK KEGUNAAN SEHINGGA SETAHUN.

PORTABLE WATER FILTER UTK KEGUNAAN SEHINGGA SETAHUN.
Bendasing tersembunyi pada air bersih??? Putarkan paip rumah anda. Lihat air yg keluar. Mungkin airnya nampak bersih tapi setakat mana ia selamat untuk di minum??

EYE TREATMENT PENAWAR SI MATA PANDA

EYE TREATMENT PENAWAR SI MATA PANDA
KEMBALIKAN KESEGARAN MATA ANDA. RAWATAN MATA SERENDAH RM53.00

HOT PRODUCT!!!

HOT PRODUCT!!!
INGIN KAN TUMIT KAKI YANG MENAWAN? SERENDAH RM27.00 ANDA MAMPU MENDAPATKAN KAKI YG LICIN DAN CANTIK.

B Complex for Me n i love it

B Complex for Me n i love it
• Mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, • Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, • Menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, Mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spinal, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik.

Popular Posts