♥ Jejari Si KidaL♥

PENGEDAR SHAKLEE SELANGOR COD ( KG SIJANGKANG, TELOK PANGLIMA GARANG) 0192785383 / YANA PENGHANTARAN POS LAJU KE SELURUH MALAYSIA.

Tinggalkan Jejak anda Di sini :)

Kawat cam di leyyannakhai.blogspot

My Follower

CARI GALI LAGI


kata nabi saw: “siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak.” ‘sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat.






Friday, January 23, 2015

IDA Punca Wanita Hamil, Bayi Alami Pelbagai Masalah Kesihatan.

ATASI KEKURANGAN ZAT BESI

Wanita mengalami pelbagai jenis sakit puan sepanjang hayat mereka. Ia bermula dengan kitaran haid pertama, diikuti peringkat reproduktif serta kehamilan dan akhirnya putus haid (menopaus).

Antara semua peringkat itu, peringkat reproduktif dan kehamilan adalah paling penting. Ini kerana kerumitan yg berlaku ketika hamil serta kelahiran anak adalah punca utama kematian dan kehilangan upaya dalam kalangan yg berada di usia reproduktif di negara sedang membangun.

Antara komplikasi yg biasa dikaitkan dengan kehamilan adalah kekurangan darah ( anemia) akibat kekurangan zat besi ( iron deficiency anemia, IDA) dan keguguran terancam serta keguguran ramalan.


Dalam IDA , badan tidak mempunyai zat besi mencukupi untuk menghasilkan hemoglobin iaitu bahagian sel darah merah yg membolehkan oksigen disampaikan ke seluruh badan. Dalam IDA yg teruk dan tidak dirawat ketika kehamilan boleh mengakibatkan masalah lain spt kelahiran bayi pramatang atau kurang berat badan, kemurungan selepas bersalin dan kerencatan perkembangan seseorang kanak2 atau kerencatan ketika dilahirkan.

Pakar perunding Obstetrik dan Ginekologi, Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia, Prof. Dr Mohd Hashim Omar berkata, antara simptom utama IDA ialah mudah letih, pening kepala, pucat, tidak fokus, susah bernafas, dan cepat marah. Katanya lagi, pendarahan pada bahagian faraj adalah ciri² keguguran terancam. Ia menjadi petunjuk kehamilan mungkin berakhir sebelum trimester pertama.

Antara risiko meningkatkan keguguran adalah wanita berusia 35 tahun ke atas berisiko mendapat keguguran berbanding wanita lebih muda. pada usia berkenaan, seseorang wanita mempunyai kira² 20% peluang mengalami keguguran. Manakala wanita berusia 40 tahun mempunyai kira² 40% mendapat keguguran dan meningkat kepada 80% apabila berusia 45%. Selain itu, alkohol dan rokok meningkatkan lagi risiko keguguran. (Sumber Metro Ahad)

Oleh yg demikian, penjagaan pranatal serta pendidikan awal komprehensif adalah penting bagi menangani isu serta membantu mencegah masalah berkaitan kehamilan seperti ini. Wanita juga disyorkan untuk mengambil makanan tambahan zat besi untuk mencegah IDA di samping memperbaiki penjagaan pranatal.

Sasaran pada 2015 ialah untuk mengurangkan nisbah kematian ibu (MMR) kepada 11 bagi setiap 100,000 kelahiran hidup. Wallahualam.

INGINKAN PENYELESAIAN BAGI MASALAH ANEMIA ANDA?? 
HUBUNGI SAYA UNTUK KONSULTANSI TERBAIK PADA SETIAP MASALAH ANDA. 


MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT.



 

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Sunday, January 18, 2015

BAHAN PENCUCI ORGANIK DENGAN 1001 KEGUNAAN.


Kaedah Mencuci Secara Semula Jadi Tanpa Racun
Setiap botol Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate dengan kepekatan berganda ini sungguh selamat digunakan dan dilengkapi kuasa pembersihan yang tinggi untuk menanggalkan kotoran dan minyak dalam sekelip mata. Basic H² berkesan untuk membersihkan tumpahan susu, mengelap tingkap, menyental kotoran pada gril, dan1001 kegunaan lagi. Cubalah sendiri dan lihat betapa kagumnya anda!
Hanya Satu Pencuci Untuk Ribuan Kerja Rumah
  • Ultra-pekat: 16 auns boleh dicairkan menjadi 48 gelen pencuci berkuasa tinggi.
  • Pencuci serba guna: menanggalkan kotoran, gris dan minyak daripada sebarang permukaan yang boleh dicuci, di dalam dan di luar rumah.
  • Mencuci kotoran berminyak dan gris yang paling degil, tanpa meninggalkan kesan comot.
  • Dua kali lebih pekat berbanding rumusan Basic H² asal – hanya gunakan separuh sahaja.
  • Tidak perlu dibilas, tidak meninggalkan sebarang sisa sabun atau kesan palitan.
Gunakan Pada Sebarang Permukaan Yang Boleh Dicuci – Di Dalam atau Di Luar Rumah
  • Dinding, tingkap dan cermin
  • Kaunter dapur, jubin dan lantai
  • Peralatan
  • Dapur
  • Hiasan kayu
  • Periuk belanga
  • Perabot (Jangan gunakan dalam akuarium atau tangki air pengelap cermin kereta)
Cara Penggunaan Untuk Hasil Terbaik
Dapur, peralatan, perabot, hiasan kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi
  • 1⁄4 sudu teh + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean
Periuk belanga
  • 1⁄2 sudu teh + 1 gelen air suam
Tingkap dan cermin
  • 1-2 titis + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean
Lantai
  • 1 sudu besar + 1 gelen air
Kain benang biri-biri, nilon, fabrik berkualiti tinggi
  • 1⁄2 sudu teh dalam satu besen air suam
Tahukah Anda?
  • Kebanyakan pencuci serba guna mengandungi toksin yang boleh disedut atau diserap melalui kulit.
  • Pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon.
  • Pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan toksin saraf dan boleh merengsakan hidung.
  • Morpholine, sejenis toksin berbahaya, boleh mengakibatkan kerosakan hati atau buah pinggang.
  • Pencuci kaca mengandungi ammonia, sejenis racun yang boleh merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.
Basic H2 Tidak Mengandungi Bahan-Bahan Ini Mahupun Bahan Berbahaya Yang LainKeunikan Shaklee
Selamat
  • Tidak toksik
  • Tiada gas beracun
  • Tiada bahan kimia berbahaya
  • Tanpa pewangi
  • Lembut pada tangan anda
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin
Berkesan
  • Amat berkesan menanggalkan minyak. Ultra-pekat: 16 oz. Boleh dicairkan menjadi 48 gelen.
Mesra Alam
  • Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan (diekstrak daripada jagung dan kelapa)
  • Mudah biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan




 

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

SET NUTRIWHITE UNTUK KULIT NORMAL



Selain daripada supplemen untuk kesihatan badan, Shaklee juga ada menyediakan Set Kecantikan Kulit Muka, iaitu Nutri White Shaklee dan Enfuselle Shaklee. Haritu yana da cite pasal Enfuselle untuk kulit berminyak dan kulit kering, so arini cite pasal Set untuk kulit normal iaitu.  Nutri White Shaklee.


 
Ada org kata yang Nutri White Shakleni lebih kurang sama dengan SKII tapi lebih murah berbanding dengan SKII dan medapat manafaat yang hampir sama. 

SKIN CARE NUTRIWHITE - lebih sesuai utk kulit normal tanpa sensitiviti dan jerawat yang teruk sbb ianya berfungsi lebih kepada mencerah, dan kandungan vitamin C yg tinggi tak sesuai utk kulit yg sensitif dan berjerawat teruk. Nutri White Shaklee bertindak dengan 5 cara iaitu 

1. Menghalang kerosakan akibat daripada sinar matahari dan alam sekitar. Ia melindungi kulit anda daripada rosak, gelap kesan dari sinar cahaya matahari dan uv. 
2. Mengurangkan pigmentasi kulit muka anda dan mencegah kulit muka menjadi kusam 
3. Menyekat pigmentasi gelap dan tompok-tompk gelap 
4. Mencerahkan kulit muka 
5. Memperbaharui sel kulit muka, mengeluarkan sel-sel mati. 

Gentle Action Makeup Remover


~ Menjadikan kulit lebih licin, lembut dan berseri 
~ Tunas pokok Bic menghilangkan sel mati dengan lembut tanpa meninggalkan kesan 
~ Aloe vera menyegarkan dan menegangkan kulit muka 
~ Lembut, tidak berminyak dan kulit anda akan kelihatan lebih berseri

Gentle Deep Foaming Cleanser


~ Membersihkan dan menyegarkan kulit muka 
~ Rumpai laut menghilangkan kotoran, membuang sel-sel mati dan menegangkan 
~ Alga hijau menyahtoksin dan melembapkan 
~ Strawberi Begonia mencerahkan dan mengimbangkan pigmen 
~ Lembut dan menyegarkan

Soothing Radiance Whitening Softener


~ Ia lembut dan mengembalikan kulit pada PH yang seimbang
~ Kulit berasa lebih segar dan tegang dengan Rosemary 
~ Kudzu menegangkan dan mencerahkan 
~ Marshmallow melembapkan 
~ Ianya sangat berkesan 


 


Daily Defense Whitening Essence


~ Bearberry untuk mencerahkan dan menegangkan kulit 
~ Strawberi Begonia untuk mengimbangkan pigmen 
~ Kacang soya untuk melembutkan dan mengurangkan tompok-tompok hitam 
~ Mulberi untuk mencegah daripada kerosakan kesan daripada cahaya matahari
~ Vitamin C aktif di tambah untuk memperbaiki kulit serta mengembalikan seri wajah 
~ Lembut dan mudah di serap oleh kulit

Spot Whitening Treatment


~ Memperbaiki kesan-kesan matahari serta jeragat kulit dengan cepat 
~ Kuasa pencerahan dari Likuoris dan Peony amat bernilai di sebabkan kesannya dalam mencerahkan, melindungi serta menghilangkan radang kulit 
~ Cats claw menegangkan kulit 
~ Vitamin C aktif membawa kecerahan yang baru untuk kulit dan kulit yang lebih halus 


Ultimate Protection Whitening Lotion


~ Kaya dengan pati botani seperti mulberi untuk mencegah kerosakan kulit kesan dari cahaya matahari. 
~ Mountain Arnica untuk menghilangkan radang kulit 
~ Pelembap bertindak daripada semua sudut 
~ Melindungi dari kesan cahaya matahari 
~ Membantu membina daya ketahanan kulit terhadap kerosakan persekitaran

Overnight Renewal Whitening Cream


~ Memperbaharui dan mengembalikan keremajaan kulit sewaktu tidur 
~ Linden menyihatkan serta melembapka kulit secara mendalam 
~ Scullcap mencerah dan menghilangka radang kulit 
~ Vitamin C aktif mengurangkan tompok hitam, mengembalikan keserian wajah 
~ Di waktu pagi, terasa kulit yang gebu, halus, cerah dan berseri

Jom Layan Testimoni Pengguna Nutriwhite Shaklee











Bestkan...Setanding SKII  Tapi Dengan Harga Yang Lebih Murah






 

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Saturday, January 17, 2015

10 CARA MENCEGAH PENYAKIT STROK.

Strok adalah satu penyakit serangan otak secara tiba tiba akibat tersumbat atau pecahnya pembuluh darah otak. Dengan kata lain penyakit strok ini merupakan penyakit pembuluh darah otak (serebrovaskular) yang ditandai dengan kematian jaringan otak ( infark serebral). Hal ini disebabkan kerana adanya penyumbatan, penyempitan atau pecahnya pembuluh darah menuju otak hingga darah dan oksigen ke otak berkurang dan menimbulkan satu rangkaian reaksi biokimia yang merosakkan atau mematikan sel sel saraf otak.


 Ada dua faktor yang merupakan penyebab strok iaitu risiko penyakit dan risiko gaya hidup.

1. Faktor risiko penyakit

Faktor risiko penyakit yang menyebabkan strok antara lain ialah hipertensi (tekanan darah tinggi), kolesterol, arteriosclerosis (pengerasan pembuluh darah), gangguan jantung, diabetes, sejarah strok dalam keluarga (factor keturunan) dan migraine. 

2. Faktor risiko perilaku

Faktor risiko perilaku disebabkan oleh gaya hidup dan pola makanan yang tidak sihat seperti kebiasaan merokok, gemar mengambil minuman bersoda dan beralkohol dan mengambil fast & junk food. Antara lain ialah kurangnya aktiviti gerak seperti bersenam dan obesity juga salah satu penyebab strok. Stress dan sering marah tanpa sebab juga Antara punca strok.

Tanda-tanda utama serangan strok :
  • Rasa bebal atau mati mendadak atau kehilangan rasa dan lemas pada muka, tangan atau kaki, terutama pada satu bahagian tubuh saja
  • Rasa bingung yang mendadak, sukar bercakap dan memahami percakapan orang lain.
  • Satu mata atau kedua mata kabur dengan cepat
  • Sukar berjalan, terhuyung hayang dan kehilangan keseimbangan
  • Merasa pening dan sakit kepala tanpa diketahui sebabnya
Cara Mencegah Penyakit Strok

Dalam usaha untuk menghindari strok seseorang boleh melakukan tindakan pencegahan termasuk membiasakan diri menjalani gaya hidup shat. Berikut adalah 10 langkah yang dapat anda lakukan untuk menghindarkan diri dari serangan strok.

1. Hindari dan hentikan merokok
Merokok dapat menyebabkan atherosclerosis (pengerasan dinding pembuluh darah) dan membuat darah anda menjadi mudah menggumpal.

2. Periksa tekanan darah secara rutin
Tekanan darah yang tinggi akan membuat pembuluh darah anda mengalami tekanan ekstra. Walaupun tidak menunjukkan gejala, sentiasa periksa tekanan darah secara rutin.

3. Pantau jantung anda
Kalau anda memiliki gejala atau gangguan jantung seperti degupan yang tidak teratur atau kadar kolesterol tinggi, berhati-hatilah kerana hal itu akan meningkatkan risiko terjadinya strok. Mintalah saranan doktor untuk langkah terbaik.

4. Atasi dan kendalikan stres dan depresi
Stres dan depresi dapat mengganggu bahkan membahayakan nyawa anda. Jika tidak diatasi, dua hal ini pun dapat menimbulkan masalah jangka panjang.

5. Makanlah dengan sihat
Anda mungkin sudah mendengarnya banyak kali, namun penting ertinya bila anda disiplin memakan lima bahagian buah dan sayuran setiap hari. Hindari makan daging merah terlalu banyak kerana lemaknya dapat membuat pembuluh darah mengeras. Makanlah makanan berserat kerana ia dapat mengendalikan lemak dalam darah. 

6. Kurangkan garam
Kerana garam akan meningkatkan risiko tekanan darah tinggi.

7. Pantau berat badan anda
Memiliki badan gemuk atau obes akan meningkatkan risiko Dengan obesity anda berkemungkinan mengalami tekanan darah tinggi, penyakit jantung dan diabetes, dan semuanya menjadi punca terjadinya strok.

8. Berolahraga dan aktif
Melakukan aktiviti senaman secara teratur membantu anda menurunkan tekanan darah dan menciptakan keseimbangan lemak yang sihat dalam darah.

9. Kurangkan/elakkan alkohol
Meminum alkohol dapat menaikkan tekanan darah, oleh kerana itu elakkan alkohol bererti menghindarkan anda dari tekanan darah tinggi.

10. Amalkan supplemen yang bersesuaian.
Di Shaklee ada satu ‘tonik ajaib’ yang dinamakan Vivix Shaklee yang berkesan untuk meningkatkan kualiti penghidap strok. Antara manfaat Vivix Shaklee ialah :

** Melawan penuaan selular.
** Perlindungan antioksidan.
** Melindungi dan pembaikan selular DNA.

** Menyokong kesihatan kardiovaskular.
** Menyokong kesihatan jantung.
** Menyokong kesihatan sendi dan otak.
** Meringankan stress.
** Mengurangkan keinginan untuk merokok.





 

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Thursday, January 15, 2015

KALSIUM PUNCA PENYAKIT BATU KARANG.AWAS!


Hye readers.. Harini yana nk cite skit pasal Kalsium.. Mesti korang amat paham kalsium ni berkait rapat dengan tulang. Sekarang ni berlambak produk berasaskan kalsium di pasaran dan mcm² korang leh pilih..ada yg pilih sebab harga, sebab xtaw nak pilih camne men beli je. Lagipon terpengaruh org ckp ala kalsium sume same.. Badan da sakit ape pon xleh piki dah men beli je kan.. Meh sini Yana kongsikan pasal Kalsium ni.

KALSIUM & TULANG.


-Kesan pengambilan kalsium amat² la penting sebenanye dalam badan kita ni. Utk tulang dan juga gigi secara amnye. Tapi, TAHUKAH ANDA???? Kalsium di dalam badan boleh menyebabkan BATU KARANG!!!!! 



Yup. Ia memang benar JIKA:-

1- Kalsium yg anda ambil tu hanya mengandungi kalsium semata² TANPA vitamin dan mineral lain di dalamnya utk membantu penyerapan kalsium tersebut.

2- Jika anda tidak or kurang minum air dengan cukup mengikut keperluan badan anda setiap hari.

TAPI...Yana ada 1 kalsium yg lain dari yg lain dan sangat berbeza dengan kalsium yg ada dipasaran.Jom kenal dengan OSTEMATRIX.

PERBEZAAN OSTEMATRIX.
- Ia mengandungi bukan hanya kalsium malah lebih daripada kalisum.

kandungan vitamin dan mineral di dalam setiap hidangan 4 biji ostematrix

KEBAIKAN VITAMIN DAN MINERAL DI DALAM OSTEMATRIX.

 VITAMIN D
-Meningkatkan penyerapan kalsium dan membantu mengawal atur penyimpanan kalsium dalam tulang. Ia juga mengekalkan penyimpanan mineral di dalam tulang.
*Awas jika kalsium yg kita ambil tidak mempunyai vitamin D di dalamnya, itulah yg menyebabkan kalisum yg kita makan tidak dapat di serap oleh badan dengan optimum n then tulang pon jadi tak kuat. Lagi parah bila kalsium yg tak di serap tu menjadi salah satu punca Batu Karang. Beware u ols.

MAGNESIUM
- Ia membantu menggabungkan kalsium di dalam tulang. Apabila kalsium dah diserap dalam tulang, magnesium pula akan tolong untuk gabungkan dalam tulang. Kiranya macam cooperate untuk dapatkan kesan penyerapan kalsium yg baik.

MANGAN @ MANGANESE, COPPER, DAN ZINC.
-Membantu dalam mengaktifkan enzim² dalam pembinaan kepadatan tulang. Selepas kalsium diserap dalam tulang, enzim akan diaktifkan untuk pastikan pula tulang kita ni padat. Bila padat barulah tulang jadi kuat. Cuba kalau x padat, tu yg kerap terasa mcm tulang da reput dan gigi rasa bergoyang mcm nak tertanggal je kan.

BORON.
-Membantu dalam memetabolismakan tulang.

Oleh itu, saya sangat syorkan anda jika ingin memilih kalsium, pilih kan yg mengandungi segala vitamin dan mineral yg saya sebutkan kat atas. Jgn sebab ianya hanya kalsium saja maka anda rasa sudah cukup untuk anda. Kerana kandungan tambahan dalam kalsium itu lah yg akan membantu penyerapan dan kekuatan tulang anda. Jika tidak diserap maka kalisum tadi akan tertinggal di dalam badan tanpa kesan malah mengakibatkan penyakit pula seperti BATU KARANG. Dengan memilih kalsium yg tepat, maka risiko penyebab BATU KARANG di sebabkan pengambilan kalsium yg salah dapatlah dikurangkan. 

Jika anda ada sebarang persoalan mengenai permasalahan anda, boleh terus Whatsapp saya untuk tindakan pantas. Sekian. "Cantik dan sihatlah dengan bahan semulajadi" 



 

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Thursday, January 8, 2015

TESTIMONI PENGGUNA VIVIX YANG TELAH BEBAS DARI PENYAKIT KRONIK.[strok,Jantung,Diabetes,Kanser]




SEMPENA PROMOSI VIVIX SHAKLEE BULAN JANUARY 2014, JOM SY KONGSIKAN TESTIMONI PENGGUNA VIVIX SHAKLEE YG BERJAYA MENGEMBALIKAN KESIHATAN DENGAN IKHTIAR SHAKLEE.. SEGALA DENGAN IZIN ALLAH DAN KITA HANYA BERUSAHA DAN BERDOA UTK DIBERIKAN KESEMBUHAN. ALHAMDULILLAH, DENGAN IKHTIAR VIVIX SHAKLEE, MEREKA TELAH BERJAYA SIHAT DAN BEBAS DARI PENYAKIT KRONIK.












Harga setanding dengan hasilnya. Promosi January 2015, beli 6 percuma 1, beli 2 dapat5% diskaun,

free memmbership dengan pembelian 2 botol ke atas. dan nikmati bonus pulangan pada setiap pertengahan bulan. Jgn takut utk mencuba dan berikhtiar utk yg tersayang.

 

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Friday, January 2, 2015

BUKTI ZINC MEMBANTU MASALAH RAMBUT GUGUR.




Rambut gugur?? Risau menjadi botak?? Kini tiada lagi.

Kekurangan Zinc di dalam diet harian akan melemahkan rambut menyebabkan masalah keguguran rambut. Selain dari itu,zinc juga berfungsi utk mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran.
cth : Luka pembedahan, luka ibu selepas bersalin dan lain²



JOM TGK TESTIMONI KEBERKESANAN ZINC COMPLEX DALAM MENGATASI MASALAH RAMBUT GUGUR.






So.. ape u ols tunggu lagi.. murah je Zinc ni.. rm33.75 je.. ade 120 biji..penggunaan tahan sehingga 4 bulan. Sangat berbaloi. Boleh dijadikan hadiah utk yg tersayang. Rambut kan Mahkota lelaki dan wanita khususnya kan.. :)






LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

UPDATE TABUNG HAJI MELALUI MAYBANK



Hye korang.. harini hari paling letih(letih la sangat) . Nak taw nape??
Bulan 6 tahun lepas kan yana sah jadi isteri org.. cece.. so sape org selangor ni layak selayaknye la dapat Intensif perkahwinan pertama ittew.. So yana pon register la utk buat buku Tabung haji. Mase kt selangor tu register kat Bank Islam jew la katenye kan. So dah ad buku tu kene isi borang online kan. so yana pon followwww...

Ingtkan dapat sebulan selepas kew.. (bapak gelojoh kau) hahahaa.. upenye tunggu mesej masuk la ckp permohonan tu da lulus ke.. da masuk acc kew ape ke.. so smpai la yana pindah Johor ni ikot sang suami kan.. Bulan doplas u olss baru yana dapat msj ckp permohonan da lulus n duit da masuk.. hahaha.. Alhamdulillah.. ad hikmah kan..Perancangan Allah tu sngt tepat dan padat utk hambanya.

So harini baru yana berkesempatan la nk g tabung haji(follow waze u ols) almaklumla i org baru di JB.. n then paling menakjubkan.. TABUNG HAJI OFFDAY LA JUMAAT.THIS IS JB. krik krik krik.. i is lupe.. wakakkaa... so follow waze lagi dan lagi.. i pon xpuas ht mesti ad cara lain sbb yana blh buat buku kt bank islam x kan xleh guna bank lain plak.. sangat sedikit cawangan tabung haji di sini dan di mana2 sebenanye.. hehehe.. So yana ambik kesempatan utk chatting dengan encik google nk tanye kat mane leh update tabung haji ni.. i is penat taw.. anak dalam peyot lapau suda.. hehehe..

                                 

So chatting punye chatting dapat taw MAYBANK ade link dengan tabung haji.. so i pon g la Maybank yg i nampak dekat2 sittew.. pdhl dekat dgn rumah.. loteh nye drive manual. So g la sane.. n tnye la akak counter tu..
aku tanye
 "kak sini nk kemaskini buku tabung Haji blh x kak" 
akak tu jawab
"Sini nak kemas kini buku masih belum boleh la dik. kene kt tabung haji or UTC. "
Aku plak " krik krik krik" tp akak tu sambung.
"tapi sini blh gune atm machine utk tgk baki dan buat transfer online"

hah!! aku pon dpt akal.. kalo blh transfer online ak transfer jela.. blh jgk tgk baki.. cuma nk update buku je la xleh.. how come.. sepatutnye dari tadi ak dah g Maybank dlu sebelum ak kesesastan ke Tabung haji yg tutup pada hari Jumaat ini.. huhuh.. ad hikmah die.. hehehe..Aku pon register la acc tabung haji kat maybank tu utk link kan die kan.. So da senang la lepas ni nk transfer ke tabung haji online ke.. nk transfer dari tabung haji ke maybank ak ke.. ekekeke.. 

So ak pon balik dengan senang hati la bukak Maybank2u.com dan lakukan seperti biasa.. Bisnes ak pon mmg guna Maybank2u so xde masalah rasenye selepas ini nak deal utk tabung Haji.. Blh tgk duit nk pegi Haji da ckup ke belum via online je.. jimat duit minyak.. hehehe..


So mungkin u ols ramai yg da taw.. tp i ols BARU TAW.. jgn gelak ok.. manela taw ad yg xtaw tp pura2 da taw kan.. so korang yg ade Maybank2u tu leh la link kan terus Acc tabung Haji tu dgn Maybank. So Jimat masa dan minyak korang utk kelua masuk kan duit tabung haji nnt.. 

Mak buyung da penat nk g kunyah kerepek sambil rendam kaki dengan garam bukit kejap.. hehehe...  lenguh kaki deh... huhu... O_o



 

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

PORTABLE WATER FILTER UTK KEGUNAAN SEHINGGA SETAHUN.

PORTABLE WATER FILTER UTK KEGUNAAN SEHINGGA SETAHUN.
Bendasing tersembunyi pada air bersih??? Putarkan paip rumah anda. Lihat air yg keluar. Mungkin airnya nampak bersih tapi setakat mana ia selamat untuk di minum??

EYE TREATMENT PENAWAR SI MATA PANDA

EYE TREATMENT PENAWAR SI MATA PANDA
KEMBALIKAN KESEGARAN MATA ANDA. RAWATAN MATA SERENDAH RM53.00

HOT PRODUCT!!!

HOT PRODUCT!!!
INGIN KAN TUMIT KAKI YANG MENAWAN? SERENDAH RM27.00 ANDA MAMPU MENDAPATKAN KAKI YG LICIN DAN CANTIK.

B Complex for Me n i love it

B Complex for Me n i love it
• Mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, • Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, • Menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, Mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spinal, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik.

Popular Posts