♥ Jejari Si KidaL♥

PENGEDAR SHAKLEE SELANGOR COD ( KG SIJANGKANG, TELOK PANGLIMA GARANG) 0192785383 / YANA PENGHANTARAN POS LAJU KE SELURUH MALAYSIA.

Tinggalkan Jejak anda Di sini :)

Kawat cam di leyyannakhai.blogspot

My Follower

CARI GALI LAGI


kata nabi saw: “siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak.” ‘sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat.






Thursday, January 15, 2015

KALSIUM PUNCA PENYAKIT BATU KARANG.AWAS!


Hye readers.. Harini yana nk cite skit pasal Kalsium.. Mesti korang amat paham kalsium ni berkait rapat dengan tulang. Sekarang ni berlambak produk berasaskan kalsium di pasaran dan mcm² korang leh pilih..ada yg pilih sebab harga, sebab xtaw nak pilih camne men beli je. Lagipon terpengaruh org ckp ala kalsium sume same.. Badan da sakit ape pon xleh piki dah men beli je kan.. Meh sini Yana kongsikan pasal Kalsium ni.

KALSIUM & TULANG.


-Kesan pengambilan kalsium amat² la penting sebenanye dalam badan kita ni. Utk tulang dan juga gigi secara amnye. Tapi, TAHUKAH ANDA???? Kalsium di dalam badan boleh menyebabkan BATU KARANG!!!!! 



Yup. Ia memang benar JIKA:-

1- Kalsium yg anda ambil tu hanya mengandungi kalsium semata² TANPA vitamin dan mineral lain di dalamnya utk membantu penyerapan kalsium tersebut.

2- Jika anda tidak or kurang minum air dengan cukup mengikut keperluan badan anda setiap hari.

TAPI...Yana ada 1 kalsium yg lain dari yg lain dan sangat berbeza dengan kalsium yg ada dipasaran.Jom kenal dengan OSTEMATRIX.

PERBEZAAN OSTEMATRIX.
- Ia mengandungi bukan hanya kalsium malah lebih daripada kalisum.

kandungan vitamin dan mineral di dalam setiap hidangan 4 biji ostematrix

KEBAIKAN VITAMIN DAN MINERAL DI DALAM OSTEMATRIX.

 VITAMIN D
-Meningkatkan penyerapan kalsium dan membantu mengawal atur penyimpanan kalsium dalam tulang. Ia juga mengekalkan penyimpanan mineral di dalam tulang.
*Awas jika kalsium yg kita ambil tidak mempunyai vitamin D di dalamnya, itulah yg menyebabkan kalisum yg kita makan tidak dapat di serap oleh badan dengan optimum n then tulang pon jadi tak kuat. Lagi parah bila kalsium yg tak di serap tu menjadi salah satu punca Batu Karang. Beware u ols.

MAGNESIUM
- Ia membantu menggabungkan kalsium di dalam tulang. Apabila kalsium dah diserap dalam tulang, magnesium pula akan tolong untuk gabungkan dalam tulang. Kiranya macam cooperate untuk dapatkan kesan penyerapan kalsium yg baik.

MANGAN @ MANGANESE, COPPER, DAN ZINC.
-Membantu dalam mengaktifkan enzim² dalam pembinaan kepadatan tulang. Selepas kalsium diserap dalam tulang, enzim akan diaktifkan untuk pastikan pula tulang kita ni padat. Bila padat barulah tulang jadi kuat. Cuba kalau x padat, tu yg kerap terasa mcm tulang da reput dan gigi rasa bergoyang mcm nak tertanggal je kan.

BORON.
-Membantu dalam memetabolismakan tulang.

Oleh itu, saya sangat syorkan anda jika ingin memilih kalsium, pilih kan yg mengandungi segala vitamin dan mineral yg saya sebutkan kat atas. Jgn sebab ianya hanya kalsium saja maka anda rasa sudah cukup untuk anda. Kerana kandungan tambahan dalam kalsium itu lah yg akan membantu penyerapan dan kekuatan tulang anda. Jika tidak diserap maka kalisum tadi akan tertinggal di dalam badan tanpa kesan malah mengakibatkan penyakit pula seperti BATU KARANG. Dengan memilih kalsium yg tepat, maka risiko penyebab BATU KARANG di sebabkan pengambilan kalsium yg salah dapatlah dikurangkan. 

Jika anda ada sebarang persoalan mengenai permasalahan anda, boleh terus Whatsapp saya untuk tindakan pantas. Sekian. "Cantik dan sihatlah dengan bahan semulajadi" 



 

LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

Post a Comment

PORTABLE WATER FILTER UTK KEGUNAAN SEHINGGA SETAHUN.

PORTABLE WATER FILTER UTK KEGUNAAN SEHINGGA SETAHUN.
Bendasing tersembunyi pada air bersih??? Putarkan paip rumah anda. Lihat air yg keluar. Mungkin airnya nampak bersih tapi setakat mana ia selamat untuk di minum??

EYE TREATMENT PENAWAR SI MATA PANDA

EYE TREATMENT PENAWAR SI MATA PANDA
KEMBALIKAN KESEGARAN MATA ANDA. RAWATAN MATA SERENDAH RM53.00

HOT PRODUCT!!!

HOT PRODUCT!!!
INGIN KAN TUMIT KAKI YANG MENAWAN? SERENDAH RM27.00 ANDA MAMPU MENDAPATKAN KAKI YG LICIN DAN CANTIK.

B Complex for Me n i love it

B Complex for Me n i love it
• Mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, • Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, • Menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, Mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spinal, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik.

Popular Posts