A Positive Attitude Will Lead to Positive Outcomes

Wednesday, July 3, 2013

MEGA GIVEAWAY : Indahnya Islam by Nurul Nizam





Assalammualaikum...

Islam mengajar kita untuk saling nasihat menasihati antara satu sama lain.. sama seperti yg terkandung dalam surah Al-Asr "Demi masa seseungguhnya manusia dalam kerugian, kecuali yang beriman dan yang beramal soleh, yang berpesan pada kebenaran dan berpesan pada kesabaran"

Ayat itu jelas menunjukkan kepada tanggungjawab sesama Islam dalam berpesan dalam melakukan kebaikan.. Zaman ini pabila kita menasihati seseorang akan kekhilafan yg dilakukan.. makian yg kita terima.. dengan alasan "kubur asing² @ jgn ganggu tepi kain org" bukan niat mengganggu.. mmg betul kubur asing². tapi beringat.. yg mandikan jenazah kita siapa? yg korek kan kubur kita sapa? yg kafankan kita siapa? yg baca kan yaasin utk kita siapa? klw bukan org lain yg buat semua tu.. xkan kita blh bergolek masuk kubur.. kalau la kita blh tahu mcm mane siksanya azab dikubur akibat dosa yg kita lakukan di dunia.. kita pasti tidak mampu utk ketawa di dunia.. kita juga tidak mampu keluar dari rumah bertemu dunia di luar kerana takutkan dosa. Islam itu indah jika kita pandai menilai sucinya.. :) Allah sygkan hambanya.. setiap dosa manusia..ALLAH berikan peluang bukan sekali.. tetapi selagi nyawa dikandung badan.. 

sekian. wasalam.

love-
yana khai.





 

No comments:

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU – TEKNIK POWER PUMPING

Assalammualaikum.. dearest Mommy.. Susu mulai merudum memang akan memeningkan kepala sebagai ibu yang menyusukan. Teriakan anak menangi...