A Positive Attitude Will Lead to Positive Outcomes

Wednesday, January 8, 2014

Mengawal Tekanan Darah Tinggi(Hypertension) dengan Vitamin Shaklee



Tekanan darah tinggi atau hypertension juga dikenali sebagai “silent killer” atau pembunuh senyap kerana ia tidak memberikan tanda-tanda symptom atau amaran seperti sakit gigi ataupun sakit belakang. Sekiranya tidak dirawat, ia boleh membawa risiko serangan jantung, strok, penyakit buah pinggang dan demensia. Faktor-faktor yang mempengaruhinya termasuklah faktor seperti sejarah keluarga, umur, etnik dan gaya hidup seseorang tersebut. 

Tekanan darah yang sihat adalah pada paras 120/80 mm Hg atau lebih rendah.

140/90 mm Hg digunakan sebagai indikator untuk tekanan darah tinggi, tidak mengira usia seseorang itu. Angka pertama adalah tekanan sistolik iaitu tekanan apabila jantung mengalirkan darah ke seluruh tubuh anda.Angka kedua ialah tekanan diastolik iaitu tekanan ketika dalam keadaan rehat.

Atasi dengan Vitamin semulajadi dr Shaklee

Untuk mengawal tekanan darah agar berada pada tahap normal, disarankan beberapa rangkaian vitamin Shaklee iaitu:

1) B-Complex

2) Omega Guard

3) OsteMatrix

4) Garlic

B-Complex mampu meredakan tekanan dan membekalkan nutrisi Vitamin B yang lengkap untuk kesihatan saraf. Tekanan darah tinggi selalu juga berpunca daripada stress, tekanan perasaan dan boleh memberi kesan kepada saraf. 


Omega Guard iaitu minyak ikan Shaklee pula mencegah penyakit salur darah dan stroke. DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi, melincirkan salur darah dan membantu peredaran darah yang lancar. Oleh sebab itu ia membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan mengelak ketegangan leher atau sakit kepala. Omega juga merendahkan kolesterol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, mengawal masalah obesiti dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

OsteMatrix pula membantu meringankan stress. Ia mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impluls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yang lena, memperbaiki jantung berdebar, depresi, mood swing dan sakit kepala.

Garlic atau bawang putih berupaya meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah normal serta tahap kolesterol yang normal. Kajian menunjukkan pengambilan 2-4 biji tablet garlic akan menurunkan tekanan darah yang tinggi sehingga 8 poin. * juga be
rkesan utk atasi masalah KEPUTIHAN semasa HAMIL


Perlukah ambil kesemuanya? 
Itu bergantung pada keperluan dan bajet anda. Hubungi kami dan kami boleh berikan konsultasi percuma dan berterusan. Sekali lagi ditekankan, testimoni di atas hanyalah untuk tujuan perkongsian, dan kami tidak menjamin kesan yang serupa untuk semua individu kerana tubuh manusia adalah berlainan mengikut faktor-faktor dalaman dan luaran misalnya genetik, pemakanan dan gaya hidup.



UNTUK TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI SAYA UNTUK MENDAPATKAN KONSULTANSI PERCUMA

LIYANA
ID 1030172
0192785383
SMS/WECHAT/WHATSAPP

With Love~

No comments:

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU – TEKNIK POWER PUMPING

Assalammualaikum.. dearest Mommy.. Susu mulai merudum memang akan memeningkan kepala sebagai ibu yang menyusukan. Teriakan anak menangi...