A Positive Attitude Will Lead to Positive Outcomes

Sunday, February 9, 2014

METABOLIK SEMULAJADI DI DALAM ZINC COMPLEX.AWAS LELAKI DAN WANITA!! Anda Wajib baca.



Assalammualaikum.. Kalini tuan kedai nak bukak kedai nak cite pasal Zinc. Ohhh lelaki mmg suka denga zinc ni.. hihi.. yg pompuan lagi meriah bile dok cite psl zinc.. risau rambut gugur?? xperlu lagi.. zinc suda ckup..120 biji tahan 4 bulan..harga plak cume RM33.00 je kak non.. mahai?? xtau nak kabau la klw u olls ckp mahal.. huhu..


METABOLIK SEMULAJADI.

  • Zinc hadir di dalam semua sel tubuh badan sebagai sebahagian daripada tindakbalas enzim di mana ianya terlibat di dalam pelbagai aktiviti biokimia. Ia perlu untuk tumbesaran badan.
  • 1 tablet membekalkan 100% nilai harian zinc 
  • Di rumus khas dengan zink glukonat yg mempunyai bio yg tinggi di dalam bes alfalfa dan barli panggang.
  • Di formulasikan berasaskan sayur-sayuran.
MENINGKATKAN DAYA INGATAN DAN TEMPOH PENUMPUAN.
  • Berdasarkan penyelidikan awal yg dijalankan di pusat penyelidikan Pemakanan Manusia Grands Forks, Jabatan Pertanian Amerika di Utara Dakota, penambahan supplement zinc dalam diet pelajar dapat meningkatkan daya tumpu dan daya ingatan pelajar. Dalam kajian tersebut, kanak² yg diberi zinc sebanyak 20mg dalam 5 hari seminggu selama 10 hingga 12 minggu mempunyai daya ingatan yg lebih baik dan tempoh penumpuan yg lebih panjang berbanding mereka yg tidak menerima supplement zinc.
PERBEZAAN ZINC COMPLEX SHAKLEE.
  • Dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yg lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa bg menghasilkan zinc yg mudah diserap oleh tubuh kita.Zinc sngt sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik spt kadmium dan plumbum dari tubuh.
MANFAAT UTAMA ZINC COMPLEX
  • Mengaktifkan 200 jenis enzim.- Zinc berkebolehan menggabungkan DNA,RNA,dan protein, seterusnya merangsang regenerasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim didalam tubuh kita untuk memelihara metabolisma gigi dan pertumbuhan para remaja.
  • Membentuk Kolagen - zinc membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.
  • Memperbaiki diabetis - Zinc membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetis.
  • Bintik putih di kuku - Bintik putih pada kuku adalah tanda defisiensi Zinc, yg boleh menyebabkan depresi, lemah daya ingatan, mudah sakit, luka lambat sembuh, pembengkakan prostat, anemia, lemah atau hilang daya penglihatan.
  • Mempertingkatkan sistem imun - Membantu dalam pengeluaran kalenjar thymus. Kalenjar thymus mempertingkatkan system imun dengan pengeluaran T-Cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.
  • Mempercepatkan pemulihan luka - Luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik dikulit. Hancurkan zinc dan tabur ke atas luka untuk mempercepatkan pemulihan luka.
  • Memperbaiki masalah prostat - Melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuh bening prostatomegaly dan keadaan kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapat mengurangkan prostatomegaly/pembengkakan prostat pada kadar 70%.
  • kemampuan seks lelaki - Pengambilan zinc untuk jangka masa panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, dan meninggikan kiraan sperma. zinc secukupnya penting untuk keupayaan seks yg bertenaga.
  • Ovulasi wanita - Wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. zinc juga membantu penguncupan uterus dan mengembalikan daya ketahanannya.
  • Memperbaiki radang kulit. - Kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat.
  • Mengekalkan deria bau - Untuk mengekalkan deria bau yg sihat dan sensetive(rasa dan bau).
ZINC ADALAH KHAZANAH LELAKI.
Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10kali ganda dari organ lain. zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Defisiensi yg serius akan mengakibatkan maslh spt kematangan organ seks yg lambat, impoten, perkembangan yg kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yg rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra matang dan gugur ra
mbut. oleh yg demikian, zinc amat diperlukan dari remaja hingga ke umur tua.

CADANGAN PENGAMBILAN. : 
Untuk pemeliharaan kesihatan dan waktu tumbesaran : 2 kali sehari, 1 tablet setiap kali(sebelum makan)
Untuk melawan kanser, mempertingkatkan sistem imun dan fungsi sexual : 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali.





LIYANA | SID 1030172 | 0192785383 SMS/WECHAT/WHATSAPP
EMAIL : norliyanakhai@gmail.com

No comments:

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU – TEKNIK POWER PUMPING

Assalammualaikum.. dearest Mommy.. Susu mulai merudum memang akan memeningkan kepala sebagai ibu yang menyusukan. Teriakan anak menangi...