♥ Jejari Si KidaL♥

PENGEDAR SHAKLEE SELANGOR COD ( KG SIJANGKANG, TELOK PANGLIMA GARANG) 0192785383 / YANA PENGHANTARAN POS LAJU KE SELURUH MALAYSIA.

Tinggalkan Jejak anda Di sini :)

Kawat cam di leyyannakhai.blogspot

My Follower

CARI GALI LAGI


kata nabi saw: “siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak.” ‘sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat.






Wednesday, October 30, 2013

PUNCA PENYAKIT NEUROPATHY


Assalammualaikum..




hahaa... mesti korang tgh sesenyum je sbb normal mmg penah kene ni kan.. lelagi dok bersile lelame.. korang panggil ape? kalau yana panggil semuten.. ala jawe kok..huhuhu.. tapi korang sedar x akibat kalau kita x atasi gelaja² sesemut ni.. ini di panggil penyakit Neuropathy. Ape plak ni.. Neuron ke pe??

Neuropathy ni sejenis gangguan saraf atau pon kesan sampingan dari penyakit sistemik.Pendek kata "Trauma pada Saraf". ha kau.. saraf pon ade trauma.. ingt kau aje ade trauma bagai.. huhu...Exceli ada pelbagai jenis Neuropathy ni. Antaranya :-

1) Neuropathy akibat faktor Usia
Semakin meningkat usia seseorang, semakin banyak gangguan saraf yg akan diperolehi seperti nyeri di bahagian kaki, tangan, jantung menjadi lemah, kulit pecah² dan lain². Dianggarkan 20% dari usia 40 tahun mengalami Neuropathy ini.

2)Neuropathy kerana Diabetis
50% daripada pesakit Diabetes berpotensi besar menghidap Neuropathy Diabetikum.

3)Neuropathy kerana kekurangan Vitamin B.

Kekurangan Vitamin Neutrotopik menjadi salah satu punca penyakit saraf (Neuropathy)
Vitamin yg penting untuk sistem saraf kita adalah Thiamin(B1), Piridoksin(B6), dan Cobalamin (B12)

4) Neuropathy kerana Jeratan @ trauma
Situasi nye blh bayangkan mcm dalam gambar tu.. apabila kita telalu lama duduk bersimpul atau bersila, blh menyebabkan trauma pada saraf dan terjadinya rasa seperti dalam gambar. selain itu, ianya juga blh dirasai pada tangan kita terutama pada mereka yg kerap menggunakan komputer dan penggunaan kerap pada mouse akan menyebabkan rasa nyeri pada bahagian jari dan pergelangan tangan. itu juga adalah sebahagian dari simptom Neuropathy.




Cara mencegah Neuropathy daripada menjadi lebih serius.

Pengambilan vitamin Neutrotropik amat digalakkan kepada setiap manusia kerana ia dapat mengatasi dan mambantu daripada kelelahan dan penyembuhan penyakit. Selain itu, vitamin ini juga berfungsi menormalkan fungsi saraf & membantu memberikan keperluan saraf supaya dapat bekerja dengan lebih baik.

Mana nak dapat Vitamin Neurotropik ni??

Vitamin Neurotropik terdiri daripada Vitamin B1(Thiamin), B6(Piridoksin), & B12(Cobalamin).
Vitamin B1 bertindak melindungi & meregenerasikan saraf kerana saraf kita ni over sensitif bila kurangnya vitamin B dalam badan.
B6 berfungsi sebagai penjaga saraf dan imun supaya bekerja dgn baik dan juga memetabolisma kan sel darah merah dan pembentukan hemoglobin.
B12 sangat penting dalam pertumbuhan selubung mielin. (saya panggil selimut saraf.) ia berfungsi sbg selubung yg mengelilingi dan melindungi saraf serta nukleoprotein. Akibat dari kekurangan B12 akan menyebabkan kerosakan pada selubung mielin. Ini la punca nya kita berasa seperti ada semut banyak kat kaki kita, then rasa krem, mati rasa sehingga kadang² menjadi kaku.


Cadangan terbaik untuk mengatasi simptom Neuropathy ini adalah B COMPLEX shaklee
kenapa? bukan sahaja terdapat 3 vitamin B yg saye sebutkan tadi, bahkan terdapat 8 vitamin lengkap yg mmg complete set Vitamin B. saraf sihat menjana kesihatan menyeluruh.sebotol mengandungi 120 biji dan tahan sehingga 4 bulan kerana cadangan pemakanan sehari sebiji sahaja sudah mencukupi dengan harga tidak lebih dari Rm60.00. jika di congak. rm60.00 / 120 hari, sehari hanya memerlukan 0.50 sahaja. itu kalau rm60.00.. 

berminat blh menghubungi saya untuk tempahan dan harga istimewa.
Yana-0192785383
SID 1030172
COD KG SIJANGKANG/TELUK PANGLIMA GARANG.
PENGHANTARAN MELALUI POS KESELURUH MALAYSIA.

Post a Comment

PORTABLE WATER FILTER UTK KEGUNAAN SEHINGGA SETAHUN.

PORTABLE WATER FILTER UTK KEGUNAAN SEHINGGA SETAHUN.
Bendasing tersembunyi pada air bersih??? Putarkan paip rumah anda. Lihat air yg keluar. Mungkin airnya nampak bersih tapi setakat mana ia selamat untuk di minum??

EYE TREATMENT PENAWAR SI MATA PANDA

EYE TREATMENT PENAWAR SI MATA PANDA
KEMBALIKAN KESEGARAN MATA ANDA. RAWATAN MATA SERENDAH RM53.00

HOT PRODUCT!!!

HOT PRODUCT!!!
INGIN KAN TUMIT KAKI YANG MENAWAN? SERENDAH RM27.00 ANDA MAMPU MENDAPATKAN KAKI YG LICIN DAN CANTIK.

B Complex for Me n i love it

B Complex for Me n i love it
• Mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, • Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, • Menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, Mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spinal, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik.

Popular Posts